BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer overnight pulled pork in stormachtig weer

 

Blackk

Vuurmaker
Berichten
58
Vanmiddag had ik het goede idee om een keer uit te proberen hoe het is om pulled pork op de WSM te maken terwijl ik zelf lekker ga slapen. Dit is voor mij de eerste keer dat ik 's nachts maak.
Ik had uiteraard niet gekeken naar het weer, dus dat viel wel even tegen. Maar laat mij uiteraard niet tegenhouden. Zojuist de bbq aangezet en de procureur erop gelegd. Nu even kijken of ik komende 2 uur de temperatuur stabiel kan houden met deze wind tot ik ga slapen. Uiteraard een mooie uitdaging. Gelukkig is procureur redelijk vergevingsgezind.

Ik zal dit topic ook blijven updaten. Hierbij alvast wat eerste foto's. Vanmiddag de procureur in een zelfgemaakt rub gezet en een carolina vinegar sauce (ook de eerste keer) gemaakt. Benieuwd hoe deze sessie gaat uitpakken.

20220205_170020.jpg


20220205_170419.jpg


20220205_221213.jpg


20220205_221254.jpg
 
Ben benieuwd, zo open en bloot met dit weer .
👍🏻
 
Spannend!

Slaap lekker.
 
Staat wel onder een overkapping, maar wind staat erg nadelig. Dus komt alsnog veel regen op de BBQ. Ben overigens zelf ook heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.
We weten morgen meer , succes 😄
 
Succes. Beter morgen kunnen doen tijdens de superbowl😁
 
Succes! Ben benieuwd.
Ik zet wel eens wat planken neer bij veel wind om de Weber wat te beschermen. Niet mooi maar het werkt wel.

6c0969be3c75db9ebec12317e3bed038.jpg
 
Rond 8 uur voor het eerst bij de BBQ en toen was de temperatuur van de BBQ nog 85 graden. Oei dat was wel jammer. Vanuit thermoworks app zie ik dat hij tot 4 uur redelijk stabiel heeft gelopen op 130 graden en daarna geleidelijk om laag is gegaan.
Vleeskerntemperatuur was nog 62 graden. Maximale 66 graden, dus die was ook langzaam aan het dalen.

Ik heb de kolenbijgevuld en een nieuwe starter aangezet. Dus de bedoel loopt nu weer. Het vlees alsnog ingepakt met een beetje appelsap en weer op de BBQ gelegd op 120 graden.

Uiteraard logisch, maar ik heb gemerkt dat het verbruik van de kolen aanzienlijk hoger is door de kou, wind en regen. Zelfs meer dan verwacht, dus dat is wel even een leerpuntje voor vorige keer. Doordat hij zolang zonder inpakken heeft gelegd is de bark wel erg goed geworden.

20220206_083952.jpg


20220206_084555.jpg
 
Dat is gewoon bruut. Hier ook aan de gang geweest deze nacht, jammer genoeg om rondwaaiend tuinmeubilair te gaan zekeren. Respect om toch maar in zulk weer aan de gang te gaan.
 
Gaat goed hoor!

Hoe langzamer hij gaard hoe malser hij wordt.
 
Ziet er tot nu toe goed uit
 
Haha daar zat ik ook te denken, maar moet maandag helaas werken. Volgens mij is volgende week zondag pas de superbowl dacht ik.
Je hebt gelijk.😀
 
Mooie uitdaging heb ook nog een procureur liggen .

Wat betreft de brandstof dat moet ik onthouden.... Ik stook meestal houtskool en heb nog nooit meegemaakt dat het niet genoeg was.
Gooi hem dan ook altijd helemaal maximaal vol.
 
Respect hoor. Wat een #@!*& weer. Wat Zzzjon zegt wat langzamer is niet erg.
 
De voortgang is goed en ben erg benieuwd wat het eindresultaat gaat zijn. Leuk om een overnighter te doen. 😎
 
Om 1 uur was de pulled pork uiteindelijk klaar. Ik ben erg tevreden met het eindresultaat en vooral de bark. Wel een aanrader om hem wat langer te laten in te pakken om nog betere bark te creëren.

Net even een eerste broodje gegeten en vanavond de rest eten. Het eerste broodje was heerlijk. Nog wel even wennen aan de carolina vinegar saus. Iets anders als gewone bbq, lekker fris. Ik ben nog niet overtuigd of ik het lekkerder vind dan normale bbq saus.

Ondanks het weer is de sessie goed bevallen. Wel even naar het weer kijken om de temperatuur stabieler te kunnen houden op de WSM. Ben overigens aan het kijken voor een kamado, dus wellicht dat die wel stabiel zou blijven.

Onderstaand nog wat foto's.

20220206_140301.jpg


20220206_141332.jpg


20220206_141730.jpg


20220206_141724.jpg


20220206_133433.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan