BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer 'moink-balls'

 
 

rubenveraart

Kooltjesharker
Berichten
244
Bij voorbaat moet ik mij verontschuldigen voor het misbruik maken van de term 'moinkball'.

Men neme een weekendje Center Parcs met de familie. Vul dit aan met een teppanyaki plaat en een last-minute beslissing om de WGA mee te nemen. Zo last minute dat ik onderweg nog brandstof voor de WGA heb moeten halen (dat terzijde) en je hebt een geslaagd weekend wat betreft eten.

Omdat ik er dus niet echt op gerekend had om iets te bereiden op de Q, heb ik mij enorm slecht voorbereid. Ondanks dat een poging gewaagd om met relatief eenvoudige gehaktballetjes en katenspek 'moinkballs' te maken. Het was slechts een probeerseltje, maar met goede moed aan de slag. De kolen op temperatuur laten komen, wat houtsnippers erin, indirect gedeelte klaarmaken en gaan met de banaan.
Hoog tijd om de WGA up-te-graden met een temperatuur metertje (wellicht aan de twee uiteinden). Heb nu alles op de gok moeten doen. Verre van ideaal, maar het resultaat was eigenlijk best prima. De spek smaakte erg intens, het gehakt was goed op smaak.

Als aanvulling ook nog twee biefstukjes klaargemaakt. Alles op de gok, maar gelukkig is het goed uitgepakt. Foto's van de moinkballs als bewijs.

MoinkBalls%202_zpsnpsje0fu.jpg

De piramide
MoinkBalls%201_zpsbjfg9mk5.jpg

Brandende kolen
MoinkBalls%203_zpsyg1nygmm.jpg

Het overzicht
MoinkBalls%204_zpsh8xzhcwu.jpg

Het resultaat

 
Improviseren brengt vaak leuke ideeen!
 
Prima moinks toch :)
 
is toch heerlijk om te experimenteren, daarvoor heb je vakantie
 
Geen glaze. Dat was (naast het missen van wat kruiden) een gevolg van adhoc de Wga meenemen op een weekendje weg.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan