BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer met mijn Chuck wagon

Ik zie dat je butcher papier gebruikt? Is dat uit "overtuiging"?
 
Nee niet echt, is meer een probeersel, normaal gooi ik de ribben in een shaving dish met een rooster onder in, en zet zie dan compleet op de bbq, werkt makkelijker maar wil dit ook eens proberen.
 
En weer uitgepakt, had iets verder terug getrokken mogen zijn, dan maar wat harder door zetten nu. Ze waren mooi slap en mals al

1A258C57-B0AE-466A-BC43-F2EB9DE317C2.jpeg
 
En de ribjes ook ingesmeerd,

Overigens de ribjes makkelijk in de blues hogg champions blend, en de kip in de SBR origional.
Aangelengd met honing.

5889E837-E02F-4EA4-8F76-AEF71C5ABC88.jpeg
 
Welk merk is uw smoker?
Ik zie een schuif tussen vuurbox en roosterkamers, heeft de mijne niet, kan ik er zelf misschien nog inbouwen, lijkt me handig als temperatuur te hoog dreigt te worden.
 
Dit is een zelfbouw van een ander, de vader van iemand die wedstrijden bbqt.

Die schuif is voor de catering bbq’s. De vuurrode heeft 2 uitgangen, 1 loopt in een dikke buis (deflector) door naar de toren. Met een paar gaatjes om de rest te blijven voeden. En de schuif kun je open zetten om ook in je 1e kamer alle hitte te krijgen.

Is iets wat de grote joe’s voor catering ook hebben.

Dat was een grote wens/ eis voor mij in de smoker. En vandaar dat het deze ook is geworden 😉
 
De kip en de ribjes, met een gepoft aardappeltje en mn signature saus voor aardappelen

5C27E35D-7B9C-4708-8956-8240E91515B1.jpeg


689547A9-A49F-48C6-B09C-3B2D6943367A.jpeg
 
Ziet er goed uit!
 
En het toetje voor de kids,

Ik merk dat de smaken van de kruiden sterker uit komen op de ribben tov 2 weken geleden op de weber.

Of dit door de manier van roken met “schone” rook of door de butcher paper, nog geen idee. Maar alles smaakte heerlijk.

ADB5C105-A6CA-49B5-BD3C-4D1C51978652.jpeg
 
Heerlijk!

Mooie dag gehad zo en alles fantastisch kunnen proberen.
 
Zeer zeker, morgen of shortribs, of pulled pork. Moet morgen een uurtje weg tussendoor, dus nog even verzinnen hoe ik dat goed ga opbouwen
 
Heerlijk plankje en smores zijn hier ook altijd welkom :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan