BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer met mijn Chuck wagon

 
 

Ikbat

Stoker
Berichten
285
Om simpel te beginnen, staat er vandaag ribjes, en kippen pootjes op het programma,

Vast 2 ribjes de restjes er af getrimd, en het membraam ingesneden (haal t er niet meer vanaf na een aantal tests van mezelf)

Even laten liggen nog en dan gaan we zo lekker opstoken.

Gistere avond vast bezig geweest met schoon maken, en seasonen van de buitenkant.

4A0316F6-32A7-452F-9265-3FD48BA8940E.jpeg


A63401B7-19ED-4A85-BD90-F0A5426750C6.jpeg
 
De start is er alvast, waarom haal je het membraam er niet meer af ? (wat heb je getest en hoe, en wat zijn je voor en tegens daarvoor ?)
 
Ik had in het verleden een paar keer voor grote groepen spare ribs gemaakt, eerst altijd netjes het membraan er af gehaald, tot ik het een keer was vergeten. De ribben leken wat malser.
Maar je hebt dan nog wel een beetje dat velletje aan de onderkant.

Tot ik 3 jaar geleden een filmpje zag van the mad bbq scientist. En die heeft de complete test gedaan. Daar zag ik de versie van het insnijden van het membraan. Daar kwamen die als beste uit de test.

Dus dat moest ik ook proberen. En heb de test het zelfde gedaan. (Toen nog op de weber) en hier werkte dit het zelfde, het ingesneden membraam was net een tikje sappiger als zonder membraan. Maar door het insnijden geen lastig vel om te eten. (De stukjes worden mooi wat knapperig)
 
Helder, dankje voor de uitleg ;)
 
Goed begin van de dag zo!
Waarmee heb je ze geseasoned?
 
De ribben heb ik met een mengeling van basterdsuiker, zelf gemaakte chipotle poeder, knoflook poeder, zout, nootmuskaat, gemalen kruidnagel, gemaalde laurierblad, mosterd poeder, en foelie
.
 
En dan voor het ontbijt ook maar even wat broodjes kaas gratineren als hij toch warm is

A0577479-55A9-478F-9746-39790D43BA1F.jpeg
 
Bij de short ribs heb ik het nog niet getest, die staan morgen op het programma, zal daar ook eens gaan testen
 
Gaaf hoor, veel plezier vandaag!

Dit volg ik met interesse, wil me ook aan een smoker gaan wagen.
 
Kan het echt aanraden.

Moet eerlijk zeggen, het enige wat er tegen viel was het door de poort naar binnen rijden. Past allemaal maar net, en het is toch best een flink zware kruiwagen om mee te lopen 😂
 
Het is allemaal nog toekomstmuziek maar wil kleinschalig catering gaan doen voor groepen en evenementen. (Niet voor de kostwinning, en zeker niet elk weekend)

Een mobiele smoker met meerdere compartimenten is dan een must.

Ik zal hier later in een ander draadje wat meer over uitleggen.
 
Heel leuk, ik heb dat vroeger ook wel eens gedaan. Maar toen moest ik een smoker huren. Nu de corona voorbij is wil ik dat ook weer oppakken. Alleen kan ik geen aanhanger op de plaats krijgen, vandaar een losse smoker die ik op de aanhanger kan rijden met rij platen.
Het is even sjouwen maar ipv de huur van een smoker is dat wel weer goed verdient
 
Altijd mooi om te zien en geeft ook sfeer.
In huiselijke sfeer hou ik me voorlopig nog even bij mijn Webertjes.
Gewoon uit zelfbescherming. Heb ook een lichte aanleg om hobbies uit de hand te laten lopen.....
 
De kleur begint te komen, het mooie diep rood gaan we voor, en de schone rook lukt gelukkig ook aardig

F38FD105-9CAC-4985-B3B8-AB56351DCF57.jpeg


84D4B203-83E5-472E-AB1A-8DDFFE55E2BD.jpeg
 
Laatst bewerkt:
En de volgende stap, vandaag plantaardige boter aangezien mn neefje en nichtje zo komen. En die hebben een melk allergie helaas.

En nog even een snack tussendoor bij de jumbo mee genomen 😂

81872491-7873-4B30-8EB7-3AC3A7E5F6E6.jpeg


BFF9B6CB-9296-4F95-9D80-8162FB9B943E.jpeg


B8154459-B8B4-4806-8D8B-4B1B5CF3ABF6.jpeg


image.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan