Het was een mooie vrijdagmiddag en ik was "vrij" :>, dus tijd om wat nieuws te proberen!

Men neme, 3 makrelen (gepekeld besteld bij visvoordeel.nl) en een WSM 57 cm, wat briketten, beuken rookhout, beuken rookmot en een setje aanmaak blokjes.
Hier hangen de 3 slachtoffers: ik heb ze een uurtje laten drogen aan de buitenlucht, daarna een klein vuurtje gestookt zodat ze hier nog wat verder konden drogen.

Na twee uur heb ik de temperatuur op de WSM opgehoogd naar 50 graden, enkele brandende briketten erbij gegooid en gerookt zullen ze worden!

Heeft er iemand mijn makrelen gezien?
Uiteindelijk heb de temperatuur nog iets verder opgehoogd naar 70 graden en de makrelen bij 62 graden van de WSM gehaald. Het mooie/gemene was... Ik had ze na laten garen op aluminium folie.. Wilde een foto maken van het eindresultaat, draaide me om en pats... Er werd gewoon al van gegeten zoals te zien is op onderstaande foto! :|

Conclusie?
Super leuk om te doen en er zat een mooie smaak/kleur aan. Boterzacht toen ze nog warm waren en zo meteen gaan ze koud op de boterham met een beetje mayonaise!

Thanks for watching! Dit is een blijvertje!