BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer makreel op de WSM!

 
 
 

Rolaanndd

Stoker
Berichten
397


Het was een mooie vrijdagmiddag en ik was "vrij" :>, dus tijd om wat nieuws te proberen! :)

Men neme, 3 makrelen (gepekeld besteld bij visvoordeel.nl) en een WSM 57 cm, wat briketten, beuken rookhout, beuken rookmot en een setje aanmaak blokjes.

Hier hangen de 3 slachtoffers: ik heb ze een uurtje laten drogen aan de buitenlucht, daarna een klein vuurtje gestookt zodat ze hier nog wat verder konden drogen.


Na twee uur heb ik de temperatuur op de WSM opgehoogd naar 50 graden, enkele brandende briketten erbij gegooid en gerookt zullen ze worden!

Heeft er iemand mijn makrelen gezien?

Uiteindelijk heb de temperatuur nog iets verder opgehoogd naar 70 graden en de makrelen bij 62 graden van de WSM gehaald. Het mooie/gemene was... Ik had ze na laten garen op aluminium folie.. Wilde een foto maken van het eindresultaat, draaide me om en pats... Er werd gewoon al van gegeten zoals te zien is op onderstaande foto!  :|



Conclusie?

Super leuk om te doen en er zat een mooie smaak/kleur aan. Boterzacht toen ze nog warm waren en zo meteen gaan ze koud op de boterham met een beetje mayonaise! :)

Thanks for watching! Dit is een blijvertje!
 
Heerlijk... Nu zal je WSM ook helemaal naar de makreel ruiken :(
Of valt dat wel mee?
 
Tom Hendriks zei:
Heerlijk... Nu zal je WSM ook helemaal naar de makreel ruiken :(
Of valt dat wel mee?

Valt reuze mee! En denk dat die geur zo weg is bij een nieuwe run met verse briketten :)  Volgende week staat er paling op het menu...  :)

Volendam, eat your heart out.  :>
 
Lekker hoor
 
Ik vind vis altijd ingewikkeld maar nu ik dit zo zie wil ik het wel eens gaan proberen.
 
van paling gaat je WSM nog meer stinken  :p

mooi project hoor
 
Ziet er super uit!
 
Ziet er goed uit :) Staat hier ook hoog oo de todo.
 
Yummie  :p

Leo zei:
van paling gaat je WSM nog meer stinken  :p
Stinken?! Mmhhh....ik ervaar die geur toch heel anders Leo  ;)
 
Mooi gerookt. Ik gebruik m'n wsm om zalm koud te roken en werd op dit forum ook al gewaarschuwd voor de blijvende vislucht in de wsm. Heb nu al weer verschillende vlees stukken bereid maar herken niks van vis lucht of smaak hieraan. Misschien dat het met paling of makreel sterker is?
 
Blijvende vislucht is onzin imo! Heb nergens last van :)
 
Nee, het verdwijnt wel, masr de 1e keer na het roken van vis  poeh!
vlees ruikt altijd lekker, mar het ziet er heerlijk uit!
 
Ziet er inderdaad lekker uit ! 
 
Terug
Bovenaan Onderaan