Na het aanschaffen van een nieuwe Mastertouch GBS 57cm stond ik te trappelen om hem eens aan de tand te voelen, en daarbij uit te testen hoeveel ecobrasa's ik moet gebruiken om tot een temperatuur te komen. Ik dacht, laat ik eens makkelijk beginnen en wat ook niet al te lang duurt... gerookte kippetjes. Ik heb daarbij een pekelbadje gemaakt en die een nacht in de koelkast laten afkoelen, de kippetjes hebben daar in totaal 6 uur in gelegen en zijn daarna in de koelkast op een rooster droog geworden.
In mijn oude 47cm compact ging ik naar de 110/120 met maar 6 aangestoken ecobrasa's, dus ik dacht : Grotere ketel, iets meer briketten. Ik had er ongeveer 10 aangestoken, maar ik kwam niet boven de 70 graden uit
. Toen nog maar 8 aangestoken en ging hij naar de 100/ 110. Dat zijn er dus aanzienlijk meer dan in mijn oude ketel. Het is wel winter.... zou dat enige invloed hebben binnen in de ketel? Ik heb daarbij ook een waterbak met gekookt water en appel snippers gebruikt voor de rook. Heb op het einde wel een uitschieter gehad naar de 140, waarschijnlijk omdat ik de Q aanraakte en er wat as van de briketten vielen, daardoor de schuiven wat dicht gedraaid.
Bij 68 graden kern eraf gehaald, ze waren lekker mals!
In mijn oude 47cm compact ging ik naar de 110/120 met maar 6 aangestoken ecobrasa's, dus ik dacht : Grotere ketel, iets meer briketten. Ik had er ongeveer 10 aangestoken, maar ik kwam niet boven de 70 graden uit

Bij 68 graden kern eraf gehaald, ze waren lekker mals!