BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer Dutch Oven- Schickfleisch

 
 

MidVe

Stoker
Berichten
260
Na een lange afwezigheid op dit forum, toch maar weer eens een bericht plaatsen, en niet zonder reden: ik kreeg laatst namelijk mijn eerste DO cadeau. Na wat rondgeneusd te hebben op youtube en stevig overleg met de zoons werd unaniem besloten dat het Schickfleisch moest worden, in mijn beleving een soort pulled pork, maar dan anders zeg maar.


IMG_3574.jpg


We gebruikten hiervoor schouderkarbonades (zonder bot) die we in lagen, om en om, afgewisseld met dikke uienringen rechtop in de DO plaatsten, de bodem van de pan hebben we eerst bedekt met een laag ontbijtspek, om verbranding te voorkomen.

IMG_3576.jpg


Vervolgens BBQ-saus eroverheen gedrapeerd en dit vervolgens ook weer afgedekt met een laag ontbijtspek.

IMG_3578.jpg


En dit was de opstelling van vandaag

IMG_3580.jpg


En na een uurtje of twee pruttelen was dit het resultaat, al met al een geslaagd resultaat dat zeker voor wat grotere gezelschappen uitermate geschikt is, het vlees viel prachtig uit elkaar en was bijzonder lekker op een broodje of met frietjes. Volgende keer zullen we wat heftiger experimenteren met de kruiden, maar voor een eerste keer zeker niet slecht.

IMG_3580.jpg
 
Lekker keteltje klaar gemaakt.
Waarom heb je hem op de steen gezet?
 
Terug
Bovenaan Onderaan