Zoals gezegd vandaag voor het eerst iets met de CSG gedaan.
2 blokken kaas in stukken gesneden en 500 ml extra verge olijfolie in een grote schaal gedaan. (Om zo zoveel mogelijk contact te krijgen)
Buiten de CSG in de kamado gezet en aangemaakt.
Toen hij aan de gang was het waxine lichte uitgeblazen er eruit gehaald.
Rooster erin en kaas/olie erop.
Dit kon ik nu 2 uur met rust gaan laten.
Even snel naar de winkel voor iets en toen ik terug kwam was hij dus helaas uit.
Het ding opnieuw aangemaakt en we waren weer los!
Nu leek het goed te gaan.
Na circa 2 uur zag het er allemaal prima uit.
Binnen alles gevacumeerd en de olie terug in de fles gedaan.
Ondanks dat iedereen zegt dat de kaas naar asbak smaakt en je dit niet hoeft te proberen toch maar een stukje geproefd, en inderdaad, het smaakt naar asbak.
De olijfolie ga ik vanavond proberen met een stukje brood, geen idee wat ik daarvan moet verwachten. Hier is niet veel informatie over te vinden op het www.
Nu is het geduld hebben……..
2 blokken kaas in stukken gesneden en 500 ml extra verge olijfolie in een grote schaal gedaan. (Om zo zoveel mogelijk contact te krijgen)
Buiten de CSG in de kamado gezet en aangemaakt.
Toen hij aan de gang was het waxine lichte uitgeblazen er eruit gehaald.
Rooster erin en kaas/olie erop.
Dit kon ik nu 2 uur met rust gaan laten.
Even snel naar de winkel voor iets en toen ik terug kwam was hij dus helaas uit.
Het ding opnieuw aangemaakt en we waren weer los!
Nu leek het goed te gaan.
Na circa 2 uur zag het er allemaal prima uit.
Binnen alles gevacumeerd en de olie terug in de fles gedaan.
Ondanks dat iedereen zegt dat de kaas naar asbak smaakt en je dit niet hoeft te proberen toch maar een stukje geproefd, en inderdaad, het smaakt naar asbak.
De olijfolie ga ik vanavond proberen met een stukje brood, geen idee wat ik daarvan moet verwachten. Hier is niet veel informatie over te vinden op het www.
Nu is het geduld hebben……..