BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer burnt ends a la NOSKOS

 
 

TdeH

Vuurmaker
Berichten
77
Beste Qers,

Naast de kip gisteren ook Burnt ends gemaakt van buikspek volgens recept van NOSKOS
De buikspek had nog zwoerd dus die eraf gesneden en blokjes gemaakt
Lekker in gerubt met sweet en sticky chicken(ook voor varkensvlees uiteraard).
Toen op de Q.
Had soms wat moeite de temperatuur op 130c te houden maar goed, moet toch bezig blijven nietwaar?
na een kleine 3 uurtjes boter, basterdsuiker en honing toegevoegd, afgedekt en terug.
Laatste 20min nog hup in een nieuwe bak en afgelakt.
Zie hier het resultaat.
Mijn beleving, ik had boterzachte stukjes vlees verwacht, soms was het een beetje taai (hoort dat zo , of heeft het misschien te maken met de temperatuur die soms wat uit schoot?)
Ik had hem ook echt wat zoeter verwacht vanwege de honig en suiker, hebben jullie dat ook?
Misschien per blokje aan alle kanten moete inrubben met suiker en honing ipv het erover heen strooien en gieten?
Wederom nog een keer maken om te kijken of ik dan een ander resultaat heb.
Heb je tips en tricks laat het vooral weten

20210418_172131.jpg


20210418_123609.jpg
 
Lekker bakkie vol
Volgende keer misschien meer suiker als je van zoet hou
 
lekker hoor. Maak je altijd te weinig van
vooral blijven experimenteren totdat je de smaak heb die jij lekker vindt.
 
Lekkere blokjes! 😋 En herkenbaar.. ik ben ook nog aan het zoeken naar de beste bereiding.. laatste keer ook niet de zachte blokjes die ik gehoopt had.. smaak was wel heerlijk zoet
 
Bij mijn laatste keer ben ik lager in de temperatuur gaan zitten. Aanloop vanaf 80 graden, meeste tijd tussen de 100 en 120 graden. Die waren erg goed gelukt. Keer daarvoor vond ik ze ook wat droog / hard.
En ook misschien net wat grotere stukjes?
 
Bij mijn laatste keer ben ik lager in de temperatuur gaan zitten. Aanloop vanaf 80 graden, meeste tijd tussen de 100 en 120 graden. Die waren erg goed gelukt. Keer daarvoor vond ik ze ook wat droog / hard.
En ook misschien net wat grotere stukjes?
Ja ik denk inderdaad dat het ook ligt aan de temperatuur die een keer uitschoot naar 160c
denk dat een iets dikkere speklaat en betere kwaliteit saus ook ten goede komen van dit leuke gerecht
 
Nondeju, dit is zo lekker! 🔥 Jammer dat het niet helemaal was wat je had verwacht.
Ik zou ook zeggen grotere stukken, rondom in de rub inderdaad!
Uit elkaar leggen, niet tegen elkaar aan. Waterbak met heet water erbij, kan dat wel in jouw Q?
Ze zien er ongelakt uit, maar lees dat het wel gelakt was, heb je het wel afgedekt met alufolie teruggeplaatst met de basterdsuiker en honing en boter?
Tja gewoon blijven proberen inderdaad,(y) ik heb het al meerdere keren gemaakt en was iedere keer succes.
Als ik een brok pakte, viel het meestal uit elkaar, ik zeg maken!
Oja ik volgde film van Noskos, maar er zijn er nog meer;)
 
Nondeju, dit is zo lekker! 🔥 Jammer dat het niet helemaal was wat je had verwacht.
Ik zou ook zeggen grotere stukken, rondom in de rub inderdaad!
Uit elkaar leggen, niet tegen elkaar aan. Waterbak met heet water erbij, kan dat wel in jouw Q?
Ze zien er ongelakt uit, maar lees dat het wel gelakt was, heb je het wel afgedekt met alufolie teruggeplaatst met de basterdsuiker en honing en boter?
Tja gewoon blijven proberen inderdaad,(y) ik heb het al meerdere keren gemaakt en was iedere keer succes.
Als ik een brok pakte, viel het meestal uit elkaar, ik zeg maken!
Oja ik volgde film van Noskos, maar er zijn er nog meer;)
Hoi en bedankt voor je reactie.
Ik heb de buikspek in blokken gesneden van ongeveer 3-3cm tot 4-4.
De zwoerd moest ik er wel afsnijden nog maar goed.
ik heb ze aan alle kanten in de rub gezet
na ongeveer 3 uur heb ik er basterdsuiker en honing over heen gestrooid/ gegoten en klontjes roomboter bij gedaan.
Misschien had ik ze volledig moeten bestrooien en onderdruipen?
Ik heb ze afgedekt en terug voor zon 1.45 uur op de q toen afgelakt (niet volledig) en weer terug voor zon 20 min.
Het kan of te maken hebben met mijn smaak uiteraard, of dat de temperatuur een keer uitschoot of dat ik niet volledig gelakt /bestrooid bedropen had.
Zo zie je maar weer dat er altijd ruimte is voor verbetering, dat betekend maar 1 ding: re-run!
 
die ga ik.morgen ook maken. heb een livar buikspek van 1.6 kg dus ik zeg ik ga ze morgen ook maken.
Hier 1,5kg buispek liggen en zaterdag voor het eerst burnt ends maken (NOSKOS style). Ben benieuwd.
 
Hoi en bedankt voor je reactie.
Ik heb de buikspek in blokken gesneden van ongeveer 3-3cm tot 4-4.
De zwoerd moest ik er wel afsnijden nog maar goed.
ik heb ze aan alle kanten in de rub gezet
na ongeveer 3 uur heb ik er basterdsuiker en honing over heen gestrooid/ gegoten en klontjes roomboter bij gedaan.
Misschien had ik ze volledig moeten bestrooien en onderdruipen?
Ik heb ze afgedekt en terug voor zon 1.45 uur op de q toen afgelakt (niet volledig) en weer terug voor zon 20 min.
Het kan of te maken hebben met mijn smaak uiteraard, of dat de temperatuur een keer uitschoot of dat ik niet volledig gelakt /bestrooid bedropen had.
Zo zie je maar weer dat er altijd ruimte is voor verbetering, dat betekend maar 1 ding: re-run!
Ja je doet t volgens mij wel goed, lastig te beoordelen, temperatuur uitschieter moet kunnen lijkt mij....blijven proberen hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan