Ik had alles al in huis, maar had het nog nooit gedaan... bacon maken! Aangemoedigd door alle mooie verhalen heb ik besloten om vorige week een stuk buikspek in het zout te gaan leggen. Ik heb het standaard bacon recept voor gevolgd met een klein beetje ketjap manis (aanrader van Frits). Na een week lang alleen maar gedraaid te hebben mocht ik het gisteren afspoelen en droogdeppen... hier het eerste resultaat:
Nu net de WSM opgestart en op temperatuur laten komen samen met een paar blokjes kersenhout... de bedoeling is een uurtje of 3 / 4 met een dome temp van rond de 100 graden. Ik wil een half fabrikaat over houden dus 63 graden en dan eraf... Ik heb de zwoerdkant naar boven gelegd zodat hij nog een beetje kan indrogen...
I'll keep you posted!!

Nu net de WSM opgestart en op temperatuur laten komen samen met een paar blokjes kersenhout... de bedoeling is een uurtje of 3 / 4 met een dome temp van rond de 100 graden. Ik wil een half fabrikaat over houden dus 63 graden en dan eraf... Ik heb de zwoerdkant naar boven gelegd zodat hij nog een beetje kan indrogen...
I'll keep you posted!!