BasBQ
Beef en Steak

Eerste keer bacon

Klopt! Volgens mijn informatie is dat ofwel 65 graden, ofwel traditioneel drooggezouten. Dat eerste doe ik in ieder geval en ik bewaar hem best lang in de koelkast.

Bedoel je met traditioneel droog gezouten met gewoon zout of wel met colorozozout?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bedoel je met traditioneel droog gezouten met gewoon zout of wel met colorozozout?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ligt er een beetje aan wie je het vraagt denk ik. Genoeg video's op YouTube van mensen die uitleggen hoe het veilig zonder kan, maar van botulisme ga je toch echt dood. Ik gebruik zelf tot nu toe altijd colorozo.
 
Om die reden heb ik ook gewoon colorozo gebruikt, het kan sowieso nooit slechter zijn dan bacon uit de supermarkt.
 
Staat hier nog op de lijst.
lekker lekker lekker
 
Ook niet een klein stukje proberen? 😁
Nee hou maar op, straks kan ik me toch niet inhouden. Ik ga maar snel een glaasje st bernardus abt 12 proberen voor ik mezelf bedenk.
 
En heb je de bacon al gegeten, hoe was je ontbijt?
 
Beetje late reactie maar het was fantastisch, savonds moinkballs gemaakt (sorry geen foto’s) en bij de lunch gewoon als broodbeleg gebruikt. Ik had niet verwacht dat het zoveel lekkerder zou zijn dan uit de winkel, en het is nog eens goedkoper ook!
d0be631e650164878ecb80740e2a834d.jpg


78bfddf07158d38cd4f26516f813579d.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Ziet er goed uit! Hoe snijd je de bacon dun genoeg voor moink balls? Heb je een snijmachine? Ik probeer het wel eens met mijn slicer maar het wordt nooit heel netjes.
 
Ik heb ooit eens een snijmachine bij een kringloopwinkel op de kop getikt voor volgens mij iets van €10. Werkt perfect, ik krijg ze net zo dun als het spul uit de winkel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Bacon is en blijft fantastisch lekker. Hij ziet er mooi uit.
Zelf blijf ik de maple syrup de lekkerste vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan