BasBQ
Beef en Steak

Eerste echte brisket

 
 
 
 

A3aan84

Pitmaster
Berichten
526
Gister m'n eerste echte brisket gemaakt. Had m'n koetje al verdient met een stuk Hollandsvlees. Dat er een verschil zou zijn in vlees had ik wel verwacht maar dat het zo groot zou zijn niet. Echt een stuk lekkerder. Veel sappiger.

Stuk van 2,5 kilo van beefensteak

Foto-FUABVJPG-D.jpg


Maandag avond in de Brisket Brown sugar rub getzet. http://bbq.about.com/od/rubrecipes/r/bl80307c.htm

En de volgende morgen vanaf de zijkant ge?njecteerd met runderfond van de AH. om 10:30 begonnen met de bbq op 110 C . Het ging zoals gepland en om 13:00 was de temperatuur van het vlees 61C. Alleen was dit, met ??n uitspatting naar 62C, om 16:00 nog zo. En heb ik h'm maar in gepakt.

Foto-KLU48IE4-D.jpg


Maar wat blijkt nou. Na het in pakken en het terugsteken van de pen, is het vlees toch 70C. En liep de temperatuur geleidelijk op tot deze om zes uur 91C  was en hij nog een uurtje mocht rusten in wat nieuwe folie. Het vocht wat in de folie zat heb ik in de jus van de dag ervoor gedaan.

Foto-MGVODQ8A-D.jpg


We hebben het gegeten met hetebliksem wat ik een lekkere combinatie vind. De rest (de andere 4) denk ook want alles was op.

Foto-MPYM8P3I-D.jpg


Wat ik de volgende keer anders doe is dat ik toch meer vet van de kap afsnijd. Het is lekker maar het ziet er niet zo mooi uit. En ik wil de fond toch zelf trekken en minder zout houden. O je en een nieuwe thermometer kopen.



 
ziet er goed uit, en ik vind het leuk dat je zo enthousiast bent over de brisket
 
Ziet er goed gelukt uit en vooral leuk dat je ?cht verschil merkt met hollandsch vleesch
 
Mijn favoriete stuk, Go BRISKET!

 
Ziet er mooi uit zeg!!
 
Ziet er lekker uit, en ja Camiel....het wordt wel tijd om toe te treden tot de grote drie hoor B-)
 
Ziet er lekker uit en fijn dat het zo goed gelukt is!

Je hebt het vlees alleen van de zijkant geinjecteerd, blijft daardoor de vloeistof beter in het vlees achter?
 
Ziet er goed uit en het lijkt me sappig.
 
Mooi stukkie vlees hoor!
 
Dat is een mooi stukje vlees Aad!!
 
Brisket gaat er altijd wel in.
 
Ziet er goed uit! Mooie sessie zo, combi met hete bliksem lust ik ook wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan