BasBQ
Beef en Steak

eerste Cola Can Chicken

J

jridderbos

Gast
Vandaag voor het eerst een Kip op een blikje klaargemaakt op de weber.
Ik heb gekozen van een blikje Cola omdat ik ook 4 kippepootjes wou klaarmaken met het recept op rtlniels.

Ik heb de hele kip klaargemakt volgens de rub van Noskos : COLA CAN CHICKEN.

Het was voor mij even spelen hoe ik de temperatuur op zo'n 180 graden kon houden (voorheen altijd een gas bbq), maar na ongeveer 15 min bleef de temperatuur stabiel.

Bij een kerntemperatuur van 82 graden de kip van de bcc gehaald.

Resultaat was een heelijke kip met lekker krokante huid.
De kippepootjes met cola marinade waren ook erg lekker.

Zie onder een paar foto's. We hadden zoveel zin om de kip te proberen dat ik er te laat aan dacht een foto te maken van het gehele eindresultaat. Wel nog een foto van de kip zonder de poten  :)
i6Rm7xjxdrzo1dsFN5w5L8jhSkFuzQoi9eFqqWUaHev-cn8NFAT7g3wWICRh1ae-kDPXl7qizGr27xefk-Jy6i6QOz32Nh5lA194=w1342-h533-rw


R0Am9XoWnnImGd92vcgoaIhdH5m-WTD42EwyvdXl0jnNDAU7Su-rwkowPm-GX9MGho2P_Oe_8zywexpFEZdXnwSXYg0b3gWfu4pJ=w1342-h533-rw


JraTYRZxLUZFFVVnLMxwm1YLKOJrCMyWvCffScXMNDLr1zkZ3Ev9SCzV5iIDnjH8yFGfc7N-KjCaK50m0uio0kYqXVOzGBpXUWOg=w1342-h533-rw

 
Sorry, ik begrijp nog even niet hoe ik foto's in het bericht plaats.

Ik kijk morgen verder.
 
Lekker kippetje, gefeliciteerd met je Tokkie.
 
Congrats met je chick'n badge!.

Om je even extra op weg te helpen, heb ik je foto's even gefixed., als je linked vanaf google (google plus of drive) moet je even met je muis een rechtermuis klik doen en dan de "image url" copieren, hier zet je die dan neer tussen img tags. (Ik weet zo 1,2,3 niet of we dat ook in het topic waar Ceriel naar verwijst hebben staan.)

Code:
[IMG]plakkerdeplak[/IMG]

Ik heb je post ook even verplaatst van recept naar high and fast, het recepten deel is bedoeld voor het plaatsen van recepten zodat deze snel terug gevonden kunnen worden. Bbq runs vallen meestal onder "high and fast" of "low and slow" (grofweg grill je dan pak je high and fast). 

Zo tot zover het moddereter deel ;)
 
Ik zie ook niets...
 
Terug
Bovenaan Onderaan