Hallo BBQ vrienden
Sinds ik ben begonnen met mijn nieuwe verslaving klaagt mijn zoon al dat ie zo graag een keer een buikspek zou willen.
Dus vandaag, 3de kerstdag, was het zover, toch niks te doen
.
Had een recept gevonden voor oosters buikspek dus gisteren alvast marinade gemaakt en buikspek ingesneden en ingelegd.
Vandaag nog een paar keer gemasseerd en hoppa op mijn webertje dat ding.
Zou 4 uur moeten duren tot kerntemperatuur van 72 graden zei het recept.
Na 1,5 uur nog eens ingekwast met de marinade en daarna nog 2 maal herhaald.
Na 4 uur was ie nog niet klaar, duurde nog zeker 45 minuten langer voordat het dikste stuk ook 72 graden was.
Maar doen kwam het moment van de waarheid. Tijd om eraf te halen en aan te snijden.
Mijn vrouw is niet van dat vet maar volgens mijn zoon was het, by far, het lekkerste wat ik ooit op de BBQ had gemaakt.
Weer een ervaring en gerechtje rijker, zou ik zeggen.
Sinds ik ben begonnen met mijn nieuwe verslaving klaagt mijn zoon al dat ie zo graag een keer een buikspek zou willen.
Dus vandaag, 3de kerstdag, was het zover, toch niks te doen
Had een recept gevonden voor oosters buikspek dus gisteren alvast marinade gemaakt en buikspek ingesneden en ingelegd.
Vandaag nog een paar keer gemasseerd en hoppa op mijn webertje dat ding.
Zou 4 uur moeten duren tot kerntemperatuur van 72 graden zei het recept.
Na 1,5 uur nog eens ingekwast met de marinade en daarna nog 2 maal herhaald.
Na 4 uur was ie nog niet klaar, duurde nog zeker 45 minuten langer voordat het dikste stuk ook 72 graden was.
Maar doen kwam het moment van de waarheid. Tijd om eraf te halen en aan te snijden.
Mijn vrouw is niet van dat vet maar volgens mijn zoon was het, by far, het lekkerste wat ik ooit op de BBQ had gemaakt.
Weer een ervaring en gerechtje rijker, zou ik zeggen.