BasBQ
Beef en Steak

Eerste brisket

 

L...

Sprokkelaar
Berichten
27
Afgelopen vrijdag samen met mijn zwager de stoute schoenen aangetrokken en voor het eerst brisket gemaakt.
IMG_2061.jpg

4,4 kg van beef exclusief

Brisket getrimd en
b2e1eb78e2f36ff0ac4291bd7274ab79.jpg

ingesmeerd met mosterd en de rub (die achteraf te zout bleek)
8c0dea865e08e5a60383628f6d5c7ce6.jpg


Van het vet hebben we beef tallow gemaakt, waarvan we een deel tijdens het wrappen hebben toegevoegd.

Q op 110c met 3 blokjes hickory. Volgende keer worden het er vier. Hij kon best wat extra hebben. Misschien geeft dit ook meer smokering.

48c5bdad7de1d2f4b5945a1b3845b3f2.jpg


Na een uur of 7 op de Q en 2 uur rusttijd eindelijk kunnen genieten van het resultaat.

IMG_2066.jpg



Niet ontevreden en een hoop geleerd voor de volgende keer.
965638f499c1d98680ce36de1e21a9c8.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ziet er zeker goed uit!

staat hier heel hoog op het to-Q lijstje.

Nu maak je me wel nieuwsgierig naar die te zoute rub.

was dat een eigen creatie of iets anders?
 
7uur? Dat is best vlot dan. Ziet er in ieder goed uit! En wat betreft de rook; liever te weinig dan teveel. Goed om dat op deze manier op te bouwen. Zonde als je vlees over smoked is.
 
Ziet er heel sappig uit! Lekker hoor. Had ik graag willen proeven.
 
Ziet er zeker goed uit!

staat hier heel hoog op het to-Q lijstje.

Nu maak je me wel nieuwsgierig naar die te zoute rub.

was dat een eigen creatie of iets anders?
Het was de Kosmos Q SPG rub.
Ik had niet gezien dat deze rub 51% zout bevat. Als ik zelf maak zit ik normaal onder de 40%. Of ik doe het zout apart. Volgende keer gewoon weer zelf maken.
 
Brisket, een van de mooiste uitdagingen op de barbecue.
Het steeds zoeken naar verbeteringen maakt je een nog betere barbecueër
 
Mooi man! Ik wil ook nog een keer brisket maken, maar omdat wij zelden gasten over de vloer hebben is de prijs een beetje moeilijk te verantwoorden
 
Mooi man! Ik wil ook nog een keer brisket maken, maar omdat wij zelden gasten over de vloer hebben is de prijs een beetje moeilijk te verantwoorden
Vacuum verpakken en invriezen. Dan heb je er lang plezier van.
 
Machtig wat een groot stuk vlees zeg. Ziet er goed uit. Hier ook hoog op t lijstje. Maar eerst maar eens tritip oefenen voor de rub etc.
 
Volgens mij zou je nu een Koe-sticker moeten krijgen toch? :D Die zie ik toch niet zo vaak uitgedeeld worden hier
 
Volgens mij zou je nu een Koe-sticker moeten krijgen toch? :D Die zie ik toch niet zo vaak uitgedeeld worden hier
Voor het koetje moet je een brisket "all the way" maken incl burned ends begreep ik Badges
 
Mooi stuk vlees
Wel zonde van de rub dan
 
Terug
Bovenaan Onderaan