BasBQ
Beef en Steak

Eerste Beercan Chicken

 
 

Dabok

Kooltjesharker
Berichten
149
Beercan Chicken, dus. Voor de meesten hier een nobrainer waarschijnlijk, maar voor mij als beginnend Q-er een nieuwe uitdaging. Wel een uitdaging waar ik snel aan wilde beginnen. Dus vanochtend een kippetje gehaald.
Een Rub! Die had ik nog niet. Daarom eerst maar eens een basic BBQ rub maken om het kippetje lekker mee te masseren.

BCC-21.jpg


De rub is klaar en het slachtoffer is uit de koelkast gehaald.

BCC-22.jpg


Eerst even goed masseren met de rub en daarna mag ze lekker op het 2/3 gevulde blik. Nog een gekneusd teentje knoflook in het bier gedaan voordat de kip erop ging.

BCC-23.jpg


De weber gevuld met hete briketten aan beide zijden. Het druipblikje gevuld met wat water en hup, de kip erop. Nog wel even de thermometer in de borst.

BCC-24.jpg


Deksel erop en nu proberen de temperatuur rond de 190 graden te houden. Dat lukte vrij aardig, trouwens! Zo leuk om met die schuif te spelen...

BCC-25.jpg


Een paar aardappels in de folie ernaast gelegd en na ruim een uurtje was de kip klaar (78 graden)

BCC-26.jpg


En nu lekker smikkelen met een beetje appelmoes ernaast.

BCC-27.jpg


De kip was echt ?berlekker! Heerlijk mals, precies gaar en het huidje lekker krokant. De aardappeltjes hadden er eerder bij gemoeten, want die waren te hard.
Al met al smaakt dit naar meer. Zelfs zoonlief at z'n vingers erbij op en dat wil wat zeggen ;-)
 
Dat ziet er uit, als een heerlijk Chickie Edwin.
Daar heb jij vast wel een Tokkie mee verdient ;)

Mac
 
En ik zeg GEFELICITEERD met je tokkie! Hiep hiep!
En fijn dat je het lekker vond.
Aardappels is vaak lastig om gaar te krijgen, de hebben heel lang nodig. Ik doe ze vaak gewoon in de *ven. Maar dat heb ik niet gezegd.
 
lekker kippie hoor, welkom bij de tokkies
 
Mooie reportage, die verdiend zeker een tokkie.
Gefeliciteerd!
 
Tokkie verdiend hoor! Mooie foto's ook.

Aardappels hebben lang nodig of een veel hogere temperatuur, ik doe ze ook vaak in de oven.
 
Een tokkie! Wat leuk!
Even over die aardappels. Is het een idee om die dingen in de folie tussen de kolen te leggen, of worden ze dan t? heet?
 
dan krijg je meer de gepofte aardappels he
 
Gepofte aardappel is ook niet verkeerd lijkt mij (weer eens wat anders)
Klinkt Beter als uit de *ven

Zucht..........Dennis en Domi had ik op zo'n hoog voetstuk staan  :(
:D :D
 
Ach ja. Dan pof ik de potato de volgende keer gewoon tussen de kolen. Ik houd er wel van, eigenlijk.
 
Mooie foto's en kip. gefeliciteerd met je tokkie
 
Een welverdiende Tokkie, gefeliciteerd en eet smakelijk.

 
Mac zei:
Gepofte aardappel is ook niet verkeerd lijkt mij (weer eens wat anders)
Klinkt Beter als uit de *ven

Zucht..........Dennis en Domi had ik op zo'n hoog voetstuk staan  :(
:D :D

Haha, zo zie je maar, wie hoog staat kan laag vallen....ik ben verder niet echt slecht hoor ;)
 
Kippetje ziet er goed uit.
Gefeliciteerd met je tokkie.
 
Hoe moetje aan je tokkie, knorretje en boeboetje komen?

Qaarschijnlijk heb ik er al wat verdient, maar daar nog niet het juiste bewijs voor gevoerd!?
 
Terug
Bovenaan Onderaan