BasBQ
Beef en Steak

Eerste Bavet 'als' bavet

Sjiek plankje en zo'n gin tonic is ook niet verkeerd. 🥃
 
Mooi stukje vlees en mooie garing.
Een lekkere gin kan er hier ook altijd wel in.
Beter een stukje vleesteveel dan te weinig, altijd nog lekker de dag nadien in een salade, tussen een wrap of een broodje.
Naast een lekker stukje vlees hoef ik persoonlijk ook niet veel groenten en/of aardappelen.
 
Gewoon proberen, mijn dochter eet de Bavette zo het liefste ;)
Mooi stukje vlees en mooie garing.
Een lekkere gin kan er hier ook altijd wel in.
Beter een stukje vleesteveel dan te weinig, altijd nog lekker de dag nadien in een salade, tussen een wrap of een broodje.
Naast een lekker stukje vlees hoef ik persoonlijk ook niet veel groenten en/of aardappelen.

Die overschot is deze middag in mijn slaatje terecht gekomen. Was eveneens heerlijk.

Gin heb ik normaal wel wat flessen staan.
 
Mooi gegaard zo

Is dat de nieuwste kerntemperatuur meter bij de aardappeltjes? 😊
 
Lekker Belgisch plankje. Ziet er heerlijk uit.

Heb je zelf veel gemerkt in verschil tussen vink en maan? Zowel textuur en smaak?
 
Mooi gegaard zo

Is dat de nieuwste kerntemperatuur meter bij de aardappeltjes? 😊
De sonde toch, maar mijn zoontje laat altijd overal zijn speelgoed rondslingeren waardoor dat wel eens op het keukenaanrecht terecht komt. Want hebben sinds 3 weken een pup en die knabbelt overal graag op.

Mijn zoontje is zot van nerfguns en dus zien we onze Theo geregeld met een pijntje in de mond :cautious:
 
Lekker Belgisch plankje. Ziet er heerlijk uit.

Heb je zelf veel gemerkt in verschil tussen vink en maan? Zowel textuur en smaak?

Euhm, bavet is toch ook Nederlands en er staat Nederlandse gin bij :p

Kan ze moeilijk vergelijken vermits de vink een rollade is geworden. De vink was wel kleiner (1,1kg).
 
Euhm, bavet is toch ook Nederlands en er staat Nederlandse gin bij :p

Kan ze moeilijk vergelijken vermits de vink een rollade is geworden. De vink was wel kleiner (1,1kg).
Was een verwijzing naar het Belgisch witblauw vlees en de asperges. Een abdijbiertje erbij had het plaatje evt nog kunnen vervolledigen.
 
Was een verwijzing naar het Belgisch witblauw vlees en de asperges. Een abdijbiertje erbij had het plaatje evt nog kunnen vervolledigen.

Nu je het zegt :ROFLMAO:
Idd witblauw.

Altijd dat bier. Ik dacht eens wat anders te doen.
 
Ziet er super uit Daniel. Heerlijk cuisson en mooie korst. Dat moet goe gesmaakt hebben.
Dergelijk grote stukken vlees deel ik altijd op. Zeker als het voor eigen gebruik is. Nooit groter dan 700gr. Je kan altijd 2 stukken uitleggen mochten er meer gasten komen. Maar zo te lezen is het over gebleven deel goed terecht gekomen.

(Ps) op de 2e foto zie ik daar nog wat gerief van d’n Joery ligge? Die waakt over de veiligheid van de steak 😎
 
Ziet er super uit Daniel. Heerlijk cuisson en mooie korst. Dat moet goe gesmaakt hebben.
Dergelijk grote stukken vlees deel ik altijd op. Zeker als het voor eigen gebruik is. Nooit groter dan 700gr. Je kan altijd 2 stukken uitleggen mochten er meer gasten komen. Maar zo te lezen is het over gebleven deel goed terecht gekomen.

(Ps) op de 2e foto zie ik daar nog wat gerief van d’n Joery ligge? Die waakt over de veiligheid van de steak 😎
Dat opdelen is idd een goed plan, maar ik bewaarde het toen zo omdat ik er vanuit ging elke week wat volk te hebben. Maar door covid niet mogelijk. En dit was het laatste stuk dat nog in de vriezer lag en dat 9 maand al. Dus moest er toch door. Alez, moest hem toch in zijn geheel ontdooien.
Die van den Joery vat ik ff niet?
 
Stevig stukje vlees. Smakelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan