BasBQ
Beef en Steak

Eenvoudige methode om spareribs te ontvliezen.

Dit is de beste manier en kan ook nog zonder mes. Heb in een bar/grill gewerkt waar in drukke weekenden wel eens 250 kilo spareribs 'getrokken' moesten worden. Zo noemde wij het. Maar we hadden wel bijna altijd uitgebeende spareribben en kon je met twee vingers een soort lopende beweging maken tussen twee botten ergens in het midden. Met die afgezaagde gaat dat lastiger omdat die botten scherp zijn en je je vingers dan kan open halen.
 
Ik gebruik dezelfde manier, maar sinds een tijdje leg ik de ribs eerst in een marinade. Daarna verwijder ik pas het vlies en dit gaat dan veel makkelijker.
 
Bidle zei:
Ik gebruik dezelfde manier, maar sinds een tijdje leg ik de ribs eerst in een marinade. Daarna verwijder ik pas het vlies en dit gaat dan veel makkelijker.

Ik zou dan zeggen dat de marinade er door het vlies niet aan de achterkant marineert.
 
Maccie zei:
Bidle zei:
Ik gebruik dezelfde manier, maar sinds een tijdje leg ik de ribs eerst in een marinade. Daarna verwijder ik pas het vlies en dit gaat dan veel makkelijker.

Ik zou dan zeggen dat de marinade er door het vlies niet aan de achterkant marineert.


Was in eerste instantie ook mijn gedachtegang.
Heb beide geprobeerd met twee ribs naast elkaar, maar geen verschil kunnen proeven. Kan natuurlijk ook aan de marinade liggen.  ;)
 
gewoon laten zitten is ook een optie B-)
dr is niks mis met dat vlies vindt ik persoonlijk.

qwa intrekken van de marinade /kruiden maakt niet uit met dat beetje volume vlees om die ribjes.
dat trekt van 1 kant ook wel naar binnen.
tja zal te maken hebben dat ik ben van voor de visstick/panga generatie.

net als speklap met zwoerd dat is tegenwoordig duurder dan zonder X(
en kibbelingen van (kindervis) panga .
X( X(.


 
Kan ik hier nog posten. Ik doe het gewoon...
Had nog 3 slabs in de vriezer van oktober... Ben uberhaupt benieuwd of ze nog te eten zijn.. Haha

Maar het ontvliezen ging maar bij 1 van de 3 makkelijk. Andere 2 er niks vanaf gekregen. Leek wel of die al.ontvliesd waren. Kan dat uberhaupt? Of komt dat maar zelden voor?

Wat opviel was dat degene waar het vlies makkelijk vanaf kwam de stukken vet onder het vlies zaten. Op het vlies zat niks.

Bij de 2 waarbij me het niet lukte, was dit niet geval, direct vet enz.


Maar ik weet niet of dit klopt.

Op een of andere was bij die ene wel duidelijk het vlies te zien.

Hoor graag of ik het goed heb.


Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan