[size=14pt][size=12pt]Vanavond was het tijd voor 2 stukjes eendenborstfilet. Ik had geen zin om het op de standaard manier te bereiden.
Dus vandaar even het Culinair Barbecue?n boek er bij gepakt om eens lekker door te pluizen of daar nog wat in stond.
Er staat een lekker recept in van eend aan het spit, maar ik had 2 filets. De marinade die erbij staat heb ik wel gebruikt.
? 60ml sojasaus
? 2 eetlepels honing
? 1 eetlepel sesamolie
? 2 theelepels Chinees vijfkruidenpoeder
? 1 teen knoflook uit de pers
? 1 plakje(1/2 cm) verse gember fijn gesneden
Twee uurtjes voordat de filets de BBQ gingen heb ik ze in de marinade gelegd.
OK filets zijn er en wat erbij. Beetje verder neuzen in het grote boek kom ik BBQ saus tegen op basis van hoisinsaus.
Hier heb ik wel het scherpe kantje afgelaten i.v.m. de fijnproevers hier in huis.
? 125ml hoisinsaus
? 125ml ketchup
? 125ml sake
? 1 eetlepel rijstazijn
? 3 theelepels fijngesneden verse gember
? 1 teentje knoflook uit de pers
? 1? theelepel vijfkruidenpoeder
Ik zag dat ik alleen een foto had van het potje, lekker interessant B-)

Verder hebben we er wat eiernoedels met wat sperzieboontjes erbij klaargemaakt.
De filets tot 53 graden indirect verwarmt. Daarna het ei even omgebouwd om de filets even direct te grillen.

Hier heb ik me wel even in vergist. Dat ging iets sneller als dat ik verwacht had.
Of dit nou aan de honing lag van de marinade of dat de vet laag best wel dun was weet ik niet.
Misschien had ik gewoon wat sneller moet lopen om de kerntemperatuurmeter te halen.
Al met al het resultaat was het zelfde, beetje zwarte vetzijde.
Maar niet iets wat een scherp mes niet kan oplossen

Het was weer een leuk avondje spelen met het BGE voor een smakelijke maaltijd.
[/size][/size]
Dus vandaar even het Culinair Barbecue?n boek er bij gepakt om eens lekker door te pluizen of daar nog wat in stond.
Er staat een lekker recept in van eend aan het spit, maar ik had 2 filets. De marinade die erbij staat heb ik wel gebruikt.
? 60ml sojasaus
? 2 eetlepels honing
? 1 eetlepel sesamolie
? 2 theelepels Chinees vijfkruidenpoeder
? 1 teen knoflook uit de pers
? 1 plakje(1/2 cm) verse gember fijn gesneden
Twee uurtjes voordat de filets de BBQ gingen heb ik ze in de marinade gelegd.
OK filets zijn er en wat erbij. Beetje verder neuzen in het grote boek kom ik BBQ saus tegen op basis van hoisinsaus.
Hier heb ik wel het scherpe kantje afgelaten i.v.m. de fijnproevers hier in huis.
? 125ml hoisinsaus
? 125ml ketchup
? 125ml sake
? 1 eetlepel rijstazijn
? 3 theelepels fijngesneden verse gember
? 1 teentje knoflook uit de pers
? 1? theelepel vijfkruidenpoeder
Ik zag dat ik alleen een foto had van het potje, lekker interessant B-)

Verder hebben we er wat eiernoedels met wat sperzieboontjes erbij klaargemaakt.
De filets tot 53 graden indirect verwarmt. Daarna het ei even omgebouwd om de filets even direct te grillen.

Hier heb ik me wel even in vergist. Dat ging iets sneller als dat ik verwacht had.
Of dit nou aan de honing lag van de marinade of dat de vet laag best wel dun was weet ik niet.
Misschien had ik gewoon wat sneller moet lopen om de kerntemperatuurmeter te halen.
Al met al het resultaat was het zelfde, beetje zwarte vetzijde.
Maar niet iets wat een scherp mes niet kan oplossen

Het was weer een leuk avondje spelen met het BGE voor een smakelijke maaltijd.
[/size][/size]