BasBQ
Beef en Steak

Een Brisket... eindelijk eens "Selluf"

Lekker en gefeliciteerd met Moe!
 
Gefeliciteerd met je KOEI en de toetreding tot "de grote drie"
 
Van harte met je Koetje Martin.
Mooie run.

Ik krijg een beetje het gevoel, dat wij toch ander vlees krijgen hier, dan wat ze in de VS gebruiken.
Krijgen wij de Brisket die ze daar niet willen hebben ? :-S (ervan uit gaande dat het bij Beef & Steak vandaan komt)
Bij iedereen lees je, dat het malser mag, en/ of dat het een lastig stukje vlees is.

Als je filmpjes ziet van o.a. Malcom Reed (Killerhogs), of Bobby Flay, dan maakt men met het grootste gemak de meest malse Brisket's die ik hier nog niemand heb zien maken.
Dat kan toch geen toeval meer zijn ?

Mac
 
Gefeliciteerd met je koei!!

Het is gewoon een moeilijk stuk vlees Mac. Het moment waarop het perfect is is maar heel klein. Iets ervoor of iets erna en het is meteen een stuk minder.
 
Dit zijn wel heel erg grote verschillen hoor Dennis, als ik het filmpje van Bobby Flay bekijk "Don't mess with Texas" (kan helaas geen werkend linkje vinden), dan doet hij maar wat met die brisket (zou bijna het gevoel krijgen, dat het hem niet echt interesseert), maar dat ding (whole packer), lijkt wel een drilpudding zo mals is hij  :-/.
Hij hoeft hem iig niet in te smeren met de saus, om hem sappig te laten lijken

Zo nauw kan het volgens mij ook niet luisteren !
We kunnen het denk ik niet veranderen, maar ik ben er van overtuigd, dat wij heel ander vlees krijgen voorgeschoteld  :(

Mac
 
Zou dat te maken kunnen hebben met de "tenderizer" die ze injecteren?
 
Mac zei:
Dit zijn wel heel erg grote verschillen hoor Dennis, als ik het filmpje van Bobby Flay bekijk "Don't mess with Texas" (kan helaas geen werkend linkje vinden), dan doet hij maar wat met die brisket (zou bijna het gevoel krijgen, dat het hem niet echt interesseert), maar dat ding (whole packer), lijkt wel een drilpudding zo mals is hij  :-/.
Hij hoeft hem iig niet in te smeren met de saus, om hem sappig te laten lijken

Zo nauw kan het volgens mij ook niet luisteren !
We kunnen het denk ik niet veranderen, maar ik ben er van overtuigd, dat wij heel ander vlees krijgen voorgeschoteld  :(

Mac

Het blijft natuurlijk een opname. Wij zien niet wat er allemaal met het vlees gedaan is. Er wordt zoveel gemonteerd. Ik zou het pas echt geloven als ik er continue zelf bij was geweest.
En misschien dat een whole packer altijd wel malser is dan alleen een point of een flat.
 
Gefeliciteerd Martin! Welkom bij de grote drie!

Ik begin ook te twijfelen aan de briskets die we hier hebben en maken, ik ben nog steeds geen hele grote fan van brisket zoals ik dat van pp, ribs en kip ben. Daarentegen doen de briskets die ik hier in europe proef niet onder voor een gemiddelde restaurant brisket in de USA. Misschien toch wat vaker maken, zodat je er aan went? Het is overigens alleen heel populair in texas, in de rest van de USA betekent barbecue pork over het algemeen
 
Welkom bij de "Grote Drie"  :D
 
Overigens wel een beetje jammer dat we niks geproefd hebben van je eerste brisket... We zullen dus maar moeten geloven dat je m echt gemaakt hebt en de plaatjes niet van Google hebt :p
 
Gerard777 zei:
Overigens wel een beetje jammer dat we niks geproefd hebben van je eerste brisket... We zullen dus maar moeten geloven dat je m echt gemaakt hebt en de plaatjes niet van Google hebt :p
Er ligt nog een stuk in de koelkast.
Als je wilt proeven moet je morgenochtend om 0645 voor de deur staan.
Het gaat namelijk mee naar m'n werk, dus te laat is pech gehad
 
Chef Martin zei:
Gerard777 zei:
Overigens wel een beetje jammer dat we niks geproefd hebben van je eerste brisket... We zullen dus maar moeten geloven dat je m echt gemaakt hebt en de plaatjes niet van Google hebt :p
Er ligt nog een stuk in de koelkast.
Als je wilt proeven moet je morgenochtend om 0645 voor de deur staan.
Het gaat namelijk mee naar m'n werk, dus te laat is te pech gehad
=)) =))
 
Mooi gemaakt en proficiat met Moooh!
 
Terug
Bovenaan Onderaan