BasBQ
Beef en Steak

Ecobrasa shake methode hulp aub

 

Brab22

Kooltjesharker
Berichten
105
Hi,

Ik wil morgen beginnen met een low and slow sessie van zo'n 8 uur om Pulled Pork te maken. Ik heb een Weber van 57 cm (OTP?) en Ecobrassa briketten. Nu heb ik al wel het een en ander gevonden. Maar graag zou ik van jullie willen horen, hoeveel briketten om te starten en hoe hoog en hoe lang moet de shake zijn. 3 rijen hoog of 4 of 2?

En tips voor goede rub en injector marinade zijn ook welkom.
 
Ik heb vorige week zo'n sessie gedaan met Flamy's, en daar heb ik de snake 5 briketten dik gemaakt (2 lagen van 2 plus losse rij er op). Die Ecobrasa's zijn ietsje kleiner, maar dat is zeker genoeg.
Met vier dik red je het waarschijnlijk ook wel, maar ik vind het zelf niet relaxed als ik alle schuiven bijna helemaal open moet houden om de Q op temperatuur te houden omdat je dan niet meer even wat extra lucht kunt toevoegen.
Zie http://www.bbqgenootschap.nl/forum/low-slow/pp-premiere/ voor foto's ;)
 
Bedankt, en met hoeveel briketten was jij begonnen? Nog een vraagje over de openingen? Knijpen jullie met de beide openingen of alleen de toevoer van onder of van boven?
 
In mijn pr?-UDS tijd maakte ik een snake van een dubbele rij Ecobrasa in de breedte, daarop/tussen houtsnippers en daarop nog een dubbele rij in de lengte. (~50 blokjes) Starten met 10 brandende briketten.
De rest van het kolenrooster dichtmaken met alufolie, en evt een schild vouwen van folie langs de snake.

Bovenste schuif helemaal open, onder gebruiken om de temp te regelen.

Succes!
 
Ik ga met de Flamy's ook liever voor een dikkere laag, kan je nog even met de lucht blijven spelen, kan je de rook ook wat controleren.
 
De procureur staat in de koelkast en is ge?njecteerd met de marinade en ingesmeerd met de Southern Succor Pork Rub, Klassieke beginners fout gemaakt de injector iets te ver er uit getrokken.  ;) :(
 
Brab22 zei:
De procureur staat in de koelkast en is ge?njecteerd met de marinade en ingesmeerd met de Southern Succor Pork Rub, Klassieke beginners fout gemaakt de injector iets te ver er uit getrokken.  ;) :(

Ik ken het  ;)

Succes.
 
Het eindresultaat


Ik ben er wel heel erg mee bezig geweest om de temperatuur constant te houden. Op den duur waren er toch te veel briketten aan en werd temp te hoog. Na een uur if zes was de shake op en ben ik opnieuw begonnen. Waarschijnlijk klassieke fouten maar daar ben ik nog niet uit.

Iedereen bedankt voor tips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan