BasBQ
Beef en Steak

Eaterwood Ribs.

Rob Klooster

Tondelzoeker
Berichten
18
Afgelopen weekend het mooiste weer van de wereld dus had ik het plan gevat om eens wat te experimenteren met Ribs op mijn nieuwe Weber. Afgelopen week al even naar wat mooie recepten gekeken op dit forum. Aan de hand van het recept van Frits ( http://www.bbqgenootschap.nl/forum/varken/easterwood-spare-ribs-10/ ) Heb ik de helft bereid, de andere helft (Iberico ribs) heb ik in de rub gezet van Szeged, en na 1,5 uur op de Q ingesmeerd met Blues Hog.

Op zaterdag de Ribs/Krabbetjes in de rub gezet.
De krabbetjes in de rub aan de hand van het recept van Frits:

1 el rietsuiker
1 el paprikapoeder
1 el zout
1 tl mosterdpoeder
1 tl uienpoeder
1 tl knoflookpoeder
1 tl versgemalen zwarte peper

De Iberico Ribs in de rub van Szeged.

foto1_zps3ae39de1.jpg


Zondagmiddag de Weber aangeslingerd (met een beetje rookhout) op een temperatuur van ongeveer 140gr en de ribs erop gegooid.

foto2_zps8c89af93.jpg


Vervolgens was het een kleine 2 uur afzien in de loungeset met een sapje...

foto3_zps4c049e7a.jpg


Na een kleine 2 uur de Iberico ribs ingesmeerd met Blues Hog saus, en de krabbetje met het glaze recept van Frits:

4 el barbecuesaus
2 el ketjap manis
2 el honing
1 el bruine suiker
eventueel sambal toevoegen voor een extra bite.

Hierna nog een kleine half uurtje op de Q met dit als eindresultaat:

foto4_zps78317724.jpg


Voor een 2e keer dat ik met de Weber aan de gang ben, ben ik best trots op het eindresultaat. Ik blijf nog een beetje moeite houden met het op temperatuur houden van de bbq, maar zoals ik hier veel lees is dit een kwestie van ervaring...

Op naar de volgende!
 
Heerlijk, hoe zo'n zonnetje op de spijlen van het rooster kan spelen. Je wordt er gewoon vrolijk van. Ziet er heerlijk uit Rob, ook de ribben :)
 
dat is lekker genieten zo, mooie ribben hoor
 
Mooie ribbels! Lekkah
 
Lekker hoor!! hoe was de rub??
 
En dan die foto, uitkijkend over die twee benen naar de Q. Sapje in de hand, vlees op de Q, life is good. B-)
 
Beetje veel haar... :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan