BasBQ
Beef en Steak

Easy sunday - gevulde varkenshaas

 

Patrckk

Vuurmaker
Berichten
86
Zaterdag bij de lokale slager maar eens wat vlees gehaald met het idee om voor zondag een low & slow sessie te doen voor een pulled pork later de dag. Door omstandigheden geheel vergeten de procureur in de rub te zetten en zondag op de Q te gooien, gelukkig had ik nog 2 varkenshaasjes welke ik dan maar gevuld op de Q ging leggen. De procureur ligt momenteel in de vriezer deze zal volgend weekend vast wel terecht gaat komen.

Schrok wel van de prijs de kilo bij de slager een goede 15 euro de kilo voor procureur, daar waar online toch wel flink wat prijsverschillen zijn. Dus de eerst volgende keer wil ik toch online eens proberen om wat vlees te bestellen om te zien of dat bevalt.

Gister het haasje op de Q deze had een simpele vulling van brie en cranberry compote en klein beetje italiaanse kruiden, dit alles omwikkeld met rauwe ham vast zetten met wat prikkers al had het niet gehoeven. Goede hand appelsnippers op 't houtskool en dan low en slow naar z'n 56 graden waar die nog iets verder gaat tijdens het rusten. Dit te samen met een gepofte aardappel en simpel wat botersla welke gespoeld kon worden met een Jopen biertje!

Genoeg geklets foto's!

IMG_20200830_173809.jpg


IMG_20200830_173825.jpg


IMG_20200830_175234.jpg


IMG_20200830_182831.jpg


IMG_20200830_182947.jpg


IMG_20200830_191452.jpg


IMG_20200830_191500.jpg


IMG_20200830_191600.jpg
 
Die is mooi het haasje!
Het ziet er smakelijk uit, lekker hoor!
 
Mooi resultaat 👍🏻
 
Je haasje ziet er goed uit (y) de procureur is deze week bij de Makro 4,35 per kilo incl. btw dus die van jouw slager zal wel heeeeeeeel lekker zijn volgende week ;)
 
Mooi haasje. Ook maar op de to-do lijst gezet.
 
Je haasje ziet er goed uit (y) de procureur is deze week bij de Makro 4,35 per kilo incl. btw dus die van jouw slager zal wel heeeeeeeel lekker zijn volgende week ;)

Potverdikkie! Eens zien of ik mijn ingevroren stuk dan maar terug kan brengen haha. Helaas geen Makro pas, dus kan bij deze toko's helaas geen vlees halen. Volgende keren toch maar eens online gaan kijken scheelt behoorlijk wat, veel fijner voor onze bankrekening.. :)
 
Mooie haasjes
Kopen bij een lokale slager vind ik ook wat waard
 
Mooi idee, die moet ik onthouden

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
das een heel mooi bordje eten geworden zeg.
haasjes zien er perfect uit
lust ik ook wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan