BasBQ
Beef en Steak

Dubbele ontmaagding 😉

 
 

zktom82

Tondelzoeker
Berichten
23
Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Onze BGE L inclusief meubel werd afgeleverd. Aan die maagdelijk witte kleur moest maar snel wat gedaan worden 😉.

A85297BF-B64A-4D42-A409-8E2E31D6F128.jpeg

1D1811C8-7171-4103-85F5-981643BBB860.jpeg


Gevuld met grill guru houtskool. (Er was niks anders te leveren) ligt het aan mij of stinkt dit als een malle? Ook best wel wat rook met aansteken!

Toen op temperatuur krijgen...best wel een half uurtje aan het pielen geweest, maar daarna toch stabiel op 200 gekregen.
De boel lekker ingebrand en ondertussen de kip klaar gemaakt.
D0F6C3C7-D1C7-42C0-99E9-3A4FE38C3839.jpeg

In de rub gezet. Kant en klaar van van beekum. De kip ontmaagd met een blikje radler 🤭 en toen op het vuur.
163077AC-35BF-4A86-B993-EAAAD5C16DD2.jpeg


Het eindresultaat viel goed in de smaak bij vrouw en kids. 👌🏻 Alleen het huidje had wat knapperiger mogen zijn. Heeft iemand daar nog tips voor. Temp ongeveer op 180 gehad.
A4230FF5-C33A-44D0-B819-C4CDA4BF40A2.jpeg
 
Gefeliciteerd met je ei
Ook rub aanbrengen tussen het vel en het vlees werkt
 
Ja tussen het vel en vlees ook rub aangebracht! Smaakte heerlijk(y)
 
Heb laatst de kip met blik om m’n gietijzeren rooster gezet, roosten ondersteboven voor meer oppervlak en de lekbak op m’n plate setter gezet zodat de hitte beter bij m’n kip kn komen
Misschien helpt dat om het vel krokanter te krijgen, was bij mij krokant in ieder geval
 
Ik zat te twijfelen, uiteindelijk besloten om het direct op de conveggtor te zetten in de lekbak. Volgende keer toch op het rooster proberen.
 
Je weet nu wel wat er eerder kwam; de kip of het ei....

Voor een krokanter vel, nóg hoger gaan zitten qua temperatuur. Zelf ga ik zo rond de 200-225 zitten.
Veel plezier met het nieuwe ei!
 
Kip eerst rubben met maizena en dan de kruiden. Dan krijg je een lekker krokant korstje!
Zelf geprobeerd met kip vleugels en het werkt perfect.
Ik heb het van een youtube filmpje af, maar weet niet meer waar!
Succes!!
 
Veel plezier met je nieuwe aanwinst


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
Hmmm ziet er smakelijk uit! Mooi eitje ook . Voor krokant velletje leg ik em eerst een nacht in de koelkast met een dikke laag zout op het vel, daarna afspoelen en nog een nachtje/dagje in de koelkast te drogen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Wat een mooi begin. Soort kip met de groene eieren.
Veel succes met deze mooie combinatie.
 
Veel plezier met je mooie ei! Ga je ongetwijfeld veel plezier aan beleven :D
 
Krijg ik nou ook zo’n mooie 🐔?
 
Ja inmiddels wel 😉 thnx👌🏻
 
Mooi verhaal en een heerlijk resultaat.
Gefeliciteerd met je sticker
 
Mooie manier om je nieuwe ei vies te maken. Chicky ziet er goed uit.
Gefeliciteerd met je tokkie
 
Zo dat ei is echt maagdelijk wit🤭 maar nu al een heel mooi kippie op gemaakt, gefeliciteerd met je Tok🥳
 
Terug
Bovenaan Onderaan