BasBQ
Beef en Steak

DRuws BCC voor de tokkiestamp:)

 
 

DRuw

Kooltjesharker
Berichten
168
Vandaag na het probleemgeval van afgelopen weekend met de shortribs maar weer een BCC gemaakt (2e keer).
1e keer was een voorgemarineerde ovenkip van de AH en deze week waren de normale kippen in de bonus dus daar zijn we voor gegaan.
Vanochtend bij de Sligro de cheeky chick rub van Jord gehaald (en ook de andere 2 overigens:)) en daar rond een uurtje of 3 de kip mee volgesmeerd. Als blikje dacht ik dat een radler wel bij de lemon van de rub zou passen, niet dat je iets van de inhoud van het blikje terugvind in de kip maatgoed.
Temperatuur deed aan het begin wat gek maar zodra hij op dreef was kon ik hem prima op ongeveer 170 houden.
Na 45mins gat mijn thermometer aan dat hij klaar was maar het bleek dat ik door de deksel te sluiten de probe te ver had doorgedrukt.
Na nogmaals 30 mins en handmatig nameten met de prikker was hij goed en kon op tafel.
Prima kruiden al was de kip duidelijk van mindere kwaliteit. velletje was ook wat taai, ondanks de hogere temperatuur.
Volgende keer een poelierkippetje of dergelijke.
Nou genoeg getypt: hierbij de fotos:)






 
Kipje staat er mooi bij zo op de Q. Goed om te zien dat de temperatuur problemen voorbij zijn. Kip van de BBQ icm wat rook is top. En een lekker koud biertje erbij voor de dorst is goud.
Alvast gefeliciteerd met je Tok.
 
Gratz met tokkie!
Voor een krokanter korstje kan je nog iets hoger gaan zitten qua temperatuur. 200-225 (meestal begin ik hoog, kwartiertje ofzo, en laat ik het gedurende de bereiding een beetje terugzakken naar 180-200 ongeveer).
 
Ziet er goed uit, alvast gefeliciteerd met je sticker.
 
Heerlijk kippie zo!
Gefeliciteerd met tokkie.



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Lekkere kip zo heerlijk en gefeliciteerd met je tokkie
 
Echt super lekker, kip van de bbq.
Gefeliciteerd met je sticker
 
Mooie BCC, gefeliciteerd met je Tok.
Rubberig velletje kan ook komen doordat de kip in een vochtige zak o.i.d heeft gelegen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan