BasBQ
Beef en Steak

Droogkasten

Ik heb dit draadje tot nu toe alleen gelezen.
Maar bij deze mijn complimenten heren, ik vind het razend knap gemaakt allemaal.
 
Het komt mooi van de grond allemaal.  Gaaf!
 
Vandaag de eerste echte test van mijn droogkast.  :)
Ik heb een paar simpele worstjes gemaakt, en in de kast gehangen.
Het knopen viel mij best wel tegen, dus ik hoop maar dat ze het houden, en blijven hangen.
Ook het gemak van een paar haakjes ontbraken helaas, dus binnenkort maar eens scoren ergens.

13950689314_8f0b050a8b_z.jpg


13950689904_86480d991d_z.jpg


13950314013_4d02653af0.jpg


Nu een paar weekjes wachten.
Ben benieuwd  :|


Wordt vervolgd.
 
Ziet er allemaal erg goed uit.

Ben zelf door de tijd ook van plan om zo iets te gaan bouwen dus kijk met belangstelling mee.
 
Jij bent ook goed bezig hoor Bert  :)
Ben ook benieuwd naar jouw resultaat straks.

En ook naar wat Paul ons donderdag wijs kan maken.
Heb nog ff contact gehad, want ik wilde niet meer wachten met worst maken tot donderdag  :)

Mac
 
Mac zei:
Ook het gemak van een paar haakjes ontbraken helaas, dus binnenkort maar eens scoren ergens.

De lusjes door het rooster heen steken en dan een spies (of ander staafje) over het rooster er door heen steken. Dat is een aardige vervanging voor de haakjes, hoef je ieder geval niet alles aan het rooster te knopen.
 
Perfect Ceriel! Moet er nog wel een lamp inmaken om hem wat vaker te laten draaien. Dit is de eerste batch, dus even zien wat hij doet.
Die "Lamp" komt vanavond Bert  ;)

De lusjes door het rooster heen steken en dan een spies (of ander staafje) over het rooster er door heen steken. Dat is een aardige vervanging voor de haakjes, hoef je ieder geval niet alles aan het rooster te knopen.
Ehhhhh.......ja idd, waarom ben ik nou niet zo slim om hier op te komen  :(
Haakjes heb ik iig al binnen.
uipko......had jij die windmeter nog eens gevonden (sta er nu eigenlijk pas bij stil)
..........ik zie je vanavond  ;)
En anders een andere keer  :)

Mac
 
Mac zei:
uipko......had jij die windmeter nog eens gevonden (sta er nu eigenlijk pas bij stil)
..........ik zie je vanavond  ;)
En anders een andere keer  :)

Helaas niet op tijd gelezen, eerlijk gezegd had ik ook nog niet gezocht ;)
 
Kleine update:

De test batch worsten zijn een kleine 2 weken onderweg, en zijn ongeveer halverwege (heb ze nog niet gewogen, maar gevoelsmatig mogen ze nog wel ff)
Ziet er tot nog toe goed uit, en ruikt nog goed, dus lijkt het mij prima te verlopen.

13912104860_8d2e2ebcd8_z.jpg


Wordt vervolgd

Mac
 
Zien dr goed uit! Zit r geen snuffelfunctie op dit forum?:'( ben reuze benieuwd naar de afloop
 
Zien er goed uit.
Bij welke temperatuur hangen ze nu en wat is de relative luchtvochtigheid?
 
Peter, ze hangen in een omgevingstemperatuur van 14 gr (moet tussen de 12 en 15 gr zijn ongeveer), en een luchtvochtigheid van 65% (gemiddeld, want dit schommelt een beetje).

Ik ben ook erg benieuwd Dayfox  :)

Mac
 
Dus je ben nu constant aan het koelen en wat is je gevoel hoeveel de bevochteging aanstaat?
Dit ivm de verversing van de kast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan