BasBQ
Beef en Steak

Drie kg Boston Butt

 
 
 

RdB

Kooltjesharker
Berichten
132
Nou, eens zien of ik een big kan verdienen vandaag.
Woensdagavond drie kg Boston Butt van Aalvink uit de vriezer getrokken. Gisteravond 23:30, na de ietwat uitgelopen borrel waardoor ik nu zo'n fraai zeurend katertje heb, ingesmeerd met een rub van gerookte paprikapoeder, bruine suiker, klein beetje komijn, zout, knoflookpoeder en uienpoeder. Vanmorgen 7:00 de wekker, inmiddels ligt hij er alweer meer dan een uur op. Aanvankelijk was de temperatuur 80 graden maar inmiddels is het 105.

2wnzk83.jpg


3145i78.jpg


15y6eck.jpg


Straks zelf de saus in elkaar zetten :)
 
mooi stuk vlees, succes vandaag  :)
 
Eet je daar maar 1 gepofte aardappel bij?  ;)
 
Ik heb toevallig trek  :p
 
Update:
Kerntemp 74 graden, in de zone dus. Lekker wachten. Kokosbriketten bijgevuld, volgende keer neem ik weer die van EcoBrasa. Nu heb ik iets van Flamy of van Fonq huismerk, volgens mij branden ze minder lang. Vriendinlief heeft de camera meegenomen dus nu helaas slechte telefoonfoto's.

De saus pruttelt inmiddels. Ui, selderij, knoflook, wortel, appelsap, tomaat, peper, zout, laurier, gerookte paprikapoeder.
zn249c.jpg


Leffe Blond om door de zone te komen.
2jcvnth.jpg

 
Dat ziet er tot dusver goed uit. Aan de foto's te zien moet dat stuk vlees ergens in een wijk in Enschede staan. Ik ga alvast opzoek naar de rookpluim.  :D
 
Pulles plek met M&m's! Jeeeee!
 
Sinds ik samenwoon zijn M&M's en dat soort dingen opeens in huis hehe.
Ook nog even langs Bert's Bierhuis geweest. Nu maar hopen dat er inderdaad wat mensen langskomen vanavond :)

2h70wut.jpg




 
Als het vlees niet gaar wordt heb je toch een leuke avond zie ik wel....
 
Zo, dat was het dan :)

Drie kilo inclusief bot, heeft erop gelegen van 7:45 tot 18:45. Geen Texas crutch, stug door de zone heen gewacht. Temperatuur stuiterde een beetje tussen 105 en 115. E?n uitschieter naar 140, ik had net wat nieuwe briketten erop gegooid en toen ging de deurbel. Mijn beste bark tot nu toe, echt prachtig. Volgende keer trim ik er wat vet af, zoals op de laatste te zien is zat er vrij veel aan.
Wel een beetje veel voor twee man, in de zomer komen mensen makkelijker langs voor een bbq ;)

2mwz4hd.jpg


119aznn.jpg


30ubarr.jpg


315cy8z.jpg


213locz.jpg



 
Ziet er goed uit, gefeliciteerd met je knorretje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan