BasBQ
Beef en Steak

Diverse gerechtjes van de Monolith.

 
 
 

Jantjes91

Stoker
Berichten
457
Voor veel van jullie komt het wellicht bekend voor, een to do (Q) list die steeds maar langer en langer wordt, en je eigenlijk tijd te kort komt om al die lekkere creaties te maken. Ik heb mijzelf daarom voorgenomen om weer eens meer tijd vrij te maken, zodat die lijst wat korter kan worden of gelijk kan blijven😜

Nadat we vorig jaar de voortuin hebben opgeknapt was nu de achtertuin aan de beurt. Ik heb een paar vrienden gestrikt om al het oude straatwerk uit te breken en af te voeren naar een container, maarja die gasten moeten wel voorzien worden van een hapje en een drankje. Mooi moment om de to do (Q) list erbij te pakken!

Als eerste heb ik twee schalen met loaded Bugles gemaakt, normaal gesproken maakte ik dit altijd met nacho’s, maar na een tip en een post hier op het forum heb ik gekozen voor de Bugles, wat mij betreft een blijvertje!

B25D9BBB-E180-49D1-B791-9E894245D77C.jpeg


Nadat deze twee op hoog tempo leeg werden gegeten snapte ik de hint, de mannen hadden honger! Dus hop het volgende gerecht maken. Dit werden bierworstjes die ik vorig jaar had gezien op het Youtube kanaal van Ralph de Kok. Eerst wat paprika en ui gegrild en vervolgens in de firepan gelegd. De worstjes heb ik kruislings ingesneden zodat ze tijdens het garen open gaan staan en het bier beter kunnen opnemen. Vervolgens het bier toegevoegd aan de gegrilde groente en nadat de worstjes gaar waren ook toegevoegd aan het groente en het bier. Helaas is een foto van het broodje mislukt!
DF6E4877-E295-450A-B5D7-EA652CBF44AA.jpeg


Dit broodje ging er al iets rustiger in dus ik had nog even de tijd voor het volgende gerecht. Vorig jaar augustus meen ik dat het was, poste een naar mijn idee gewaardeerd lid @Bram de jelly peanutburger, een hamburger met pindakaas en jam. Na zijn bericht een paar keer gelezen te hebben werd ik toch steeds nieuwsgieriger, dus op het bekende lijstje! En gisteren een mooi moment om deze is te proberen. Een hele bijzondere burger die zeker vaker op het menu zal komen. @Bram goeie handel man!💪🏻 veel foto’s heb ik helaas niet kunnen maken.

AA39A923-0678-4E98-91D9-62336FC28362.jpeg


34AA8D66-2585-4CBC-9D70-71C80CB335B0.jpeg


Geniet van deze zonnige dag en al het lekkers wat jullie op de BBQ gaan maken vandaag.
 
Lekker hoor!

Je hebt de mannen goed verwend vandaag.
 
Goed geregeld, je vrienden zware arbeid laten verrichten en jij maar lekker je hobby uitoefenen :D
 
Kijk, dat ziet er allemaal heel erg lekker uit. Goed bezig geweest!
 
Terug
Bovenaan Onderaan