Ik moest van mijn dochters gister weer die kip in tortilla gaan maken. Die kip in tortilla is een experimentje van een week of 4 geleden. Ik had deze alleen nooit gepost, dus niet gebeurd. Het experimentje is eigenlijk heel simpel van alle steven&me 's pik je leuke dingen op, die je later weer kunt gebruiken. De kip marinade heb ik echt geen idee waar die vandaan komt, maar hij valt prima bij de kindertjes Structor.
Zie hier de ingredienten van de kip marinade + de kip.
Vervolgens in onderstaande verhouding door elkaar husselen:
2 eetlepels sojasaus
2 eetlepels olijfolie, extra-virgin
2 eetlepels citroensap
2 eetlepels Dijon mosterd
1 theelepel komijnpoeder
2 teentjes knoflook, fijngehakt
0,5 theelepel versgemalen zwarte peper
Ik doe dat meteen in zo'n fijne sealbag van de ikea tegelijkertijd met de kip. Geheel zo'n 4 uurtjes wegstoppen in de koelkast. Dan zo'n 20 minuutjes indirect.
Je maakt er dan nog wat chimmichurrie en pico de gallo bij en mikt nog wat sla / mais / zure room etc in bakjes.
Vervolgens kan iedereen dan zelf bepalen hoe zijn / haar tortilla er uit gaat zien, mijne zag er zo uit (en wilde natuurlijk met moeite dicht):
Ik heb geheel nu zo'n 3 keer gemaakt en alle keren varieer ik nog een beetje met de kip marinade (eerst had ik er nog chili poeder bij, werd hier niet gewaardeerd) het recept is nog niet helemaal af, maar ik vond het toch leuk om deze even te delen. Als je nog leuke tips hebt wat ik zou kunnen veranderen hoor ik ze graag!
Zie hier de ingredienten van de kip marinade + de kip.

Vervolgens in onderstaande verhouding door elkaar husselen:
2 eetlepels sojasaus
2 eetlepels olijfolie, extra-virgin
2 eetlepels citroensap
2 eetlepels Dijon mosterd
1 theelepel komijnpoeder
2 teentjes knoflook, fijngehakt
0,5 theelepel versgemalen zwarte peper
Ik doe dat meteen in zo'n fijne sealbag van de ikea tegelijkertijd met de kip. Geheel zo'n 4 uurtjes wegstoppen in de koelkast. Dan zo'n 20 minuutjes indirect.

Je maakt er dan nog wat chimmichurrie en pico de gallo bij en mikt nog wat sla / mais / zure room etc in bakjes.

Vervolgens kan iedereen dan zelf bepalen hoe zijn / haar tortilla er uit gaat zien, mijne zag er zo uit (en wilde natuurlijk met moeite dicht):

Ik heb geheel nu zo'n 3 keer gemaakt en alle keren varieer ik nog een beetje met de kip marinade (eerst had ik er nog chili poeder bij, werd hier niet gewaardeerd) het recept is nog niet helemaal af, maar ik vond het toch leuk om deze even te delen. Als je nog leuke tips hebt wat ik zou kunnen veranderen hoor ik ze graag!