BasBQ
Beef en Steak

Diamanthaas met geheime rub.

 
 
 
 

Mac

Gerijpt
Berichten
3.494
De laatste weken een beetje druk geweest met van alles, en daarom niet zo veel tijd gehad om het e.e.a. te posten.
Ik hoop dat ik er een aantal in kan halen.

Hierbij de eerste.

Een aantal hadden het al via fb meegemaakt, ik dacht een diamanthaas te hebben gemaakt, maar dat bleek achteraf een bavette te zijn.
Gevalletje verkeerde pakje ontdooid, en omdat ik beide nog niet eerder had gemaakt, kon ik het verschil niet onderscheiden. :(

Maar goed hier in 1x meteen de diamanthaas.  :D

Op zich is de diamanthaas, niet zo heel bijzonder (behalve dat het wel een lekker stukje vlees is natuurlijk).
Ik ben er op zich ook niet zo van om dit soort vlees met meer te kruiden dan peper en zout, maar ja je wilt ook wel een afwisseling h?.


Ik heb een potje met een geheime rub, en deze is zelfs zo geheim, dat ik het ook niet meer weet.
Ik heb ooit eens een potje basis rub gemaakt, van een aantal meest gebruikt ingredi?nten.

? 2 el paprika poeder
? 1 el knoflook poeder
? 1 el uien poeder
? 1/2 el zout (naar eigen smaak)
? 1/2 el bruine suiker
? 1 tl chili poeder (voor een pitje)
? 1 tl venkel poeder (als extra smaakmaker)

Toen de bodem in zicht was (met nog zo'n 2 cm over), heb ik er weer een aantal van bovenstaande ingredi?nten ingedaan, maar dan ik een iets andere verhouding, maar ook met 1 ander ingredi?nt.

Door op deze manier door te gaan, evolueert dit potje rub in de loop der tijd, en heb ik altijd wel een potje rub welke anders is dan dat deze was.
En das leuk voor de afwisseling.
En mocht het niet meer lekker zijn, dan begin ik toch gewoon weer opnieuw  ;)

Hieronder de diamanthaas.

22488829430_f3aef6e9e6_z.jpg


22663215672_0117202ae6_z.jpg


22650771486_a74e0f5e4d_z.jpg


Samen met een Aji (Colombiaanse salsa)

22676703715_4e5d51cfbe_z.jpg


Mocht je meer details willen, neem dan een kijkje op mijn blog.

Mac
 
lekker!! wel redelijk klein, ik heb ze regelmatig van een Nederlands rund zijn dan ca 800 gr..dan kan je ze mooi ros? garen
 
lekker Marcel
 
Heerlijk weer Marcel! Doe je goed!
 
Mooie foto's van een lekker stukje vlees, krijg er gewoon trek van
 
Ziet er super uit met de Aji. 
 
Terug
Bovenaan Onderaan