BasBQ
Beef en Steak

De WGA op vakantie, Santino's verlof

 
 
 

santino

Stoker
Berichten
451
Zo de vakantie zit er weer op. 2 weken in de Dordogne. Natuurlijk begint een geode vakantie met de juiste voorbereiding. Dus WGA en kruiden mee  ;)
3f0d5358-9aa5-4a04-9cbe-b06af03f13de_zps8283a908.jpg


De Dordogne....dat betekent natuurlijk eendeborstfilet. Aangevuld met een gevulde champignion met brie, honing en walnoten. Die Canard die gaat roken, niet te filmen hahahaha, gelukkig waren de buren er niet :p
foto1_zps89fef51c.jpg


Ergens had ik op dit forum rosbief gezien op de WGA, nou dat moest ik ook proberen natuurlijk!
foto2_zps17aadaa6.jpg


In de Inter Marche vond ik een prachtige cote de boeuf, O wat is dat lekker zeg.
foto3_zpsa3a74063.jpg


Lam, want variatie is belangrijk hahaha.
foto4_zps0010f282.jpg


Garnalen en wat kippepootjes want je wil natuurlijk ook wel eens een witte wijn drinken  ;)
foto5_zps90725d74.jpg


In Frankrijk hebben ze Bavette, wij kennen dat als Flank Steak. Zo lekker is dat en zo simple.
foto1_zpsc77ad76c.jpg


Gevuld kippepootje
foto2_zpse9bcdf9e.jpg


De kids helpen papa natuurlijk graag mee als hij begint met de voorbereidingen.
foto3_zpscaba5389.jpg


Een lamsrack. Helaas moest deze nog ff terug op de WGA, want hij was te rood naar onze smaak.
foto4_zpscaff8edc.jpg


Tot slot nog een pizza voor de meiden, en gehaktballetjes. Op de laatste dag heb ik wat grotere gehaktballen klaargemaakt op iets wat ze in Frankrijk een BBQ noemen. Kanonne wat een hoop kolen moisten daar in zeg om de temperatuur hoog te krijgen. Daarna blijft hij wel erg lang warm. Geinig ding, maar geef mij me WGA maar.


 
Wat een mooie WGA actiefoto's!

De vakantie ziet er zeer geslaagd en smakelijk uit.
 
lekker hoor!!...die van mij staat ook al klaar B-)
 
Jullie zijn lekker bezig geweest.
 
oeps de laatste foto vergeten;

foto5_zps90ff24a3.jpg


 
Ziet er allemaal heerlijk uit!! :D
 
Heerlijk hoor!
 
Mooie vakantie geweest zo te zien! ;)
 
Super vakantie heb jij gehad heerlijk zeg!!
 
Prachtig avontuur hoor :D
 
Leuke foto's en een leuk idee! Van elke dag een WGA foto maken en posten!
 
Dat is wat je noemt een geslaagde vakantie. Mooie omgeving, lekker eten van de bbq, lekker wijntje erbij en iedereen veermaakt zich :)
 
Ik noem dat werken wat jij vakantie noemt. Maar goede en prachtige wijn selecties alsmede dagelijks culinair niveau vlees. Ik denk dat de buurt eerst dacht, gvd weer zo'n eikel die iedereen uit rookt, en later denkt, fu.ck was hij er nog maar, met doe lekkere luchten.... ;)
 
hahahahha nou ik had vrij snel al de eendeborstfilet op de WGA liggen.

op een bekende site staat (BBQ NL)
"Oh, ja, als je de eend op de vetzijde grilt hou dan vooral de deksel op je barbecue, er komt een berg vet van de eend en als er veel lucht bij kan dan zal dat spontaan ontbranden. Als je de deksel op je barbecue hebt komt er een gigantische berg rook uit je luchtroostertje, dus als je buren al niet zo heel blij zijn met je barbecue avonturen dan maak je waarschijnlijk geen vrienden ;) "

Ach, dacht ik nog, dat zal toch wel mee vallen. Nee, dat valt niet mee, mijn hemel wat een rook haha. Het word gigantisch is niet overdreven!

Ik heb later die week wel uit schuld gevoel een eendje voor de buurman gemaakt. Dat kon hij (en zijn vrouw) zeker waarderen ;)
 
Told you so ;) Ik waarschuw niet voor niets hoor :D
 
Ik had eigenlijk een foto van de rook moeten maken, dat is voor de volgende keer dan maar. Ik heb gelukkig die eendjes mee naar huis genomen  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan