Ongetwijfeld een recept wat velen van de leden al eens hebben gemaakt of zeker een variant daarop zijn de hamburgers volgens Spiff's recept.
Ik maak ze hier met enige regelmaat en zo ook gisteren weer een kleine serie van 8 stuks.
Dit keer ten behoeve van de voorraad van mijn Solex maatje "dreke2" die ze al eens van mij heeft geproefd nu zelf wilde leren hoe gemakkelijk het is om dit hapje zelf te bereiden.
Zie de 2 zilverruggen op de laatste foto enne....er is geen betere raad dan voorraad!
Voor 8 hamburgers is benodigd:
- 1 kilo rundergehakt
- 2 grote rode uien (snipperen)
- 2 theelepels gemalen zeezout
- 2 theelepels zwarte peper
- 2 theelepels knoflookpoeder
- 4 theelepels paprikapoeder
- 2 eetlepels worchestershire sauce
- 2 eetlepels tomatenketchup
That's all folks!
De bereiding is recht toe recht aan, waarbij het belangrijk is om het gehakt zo rul en luchtig mogelijk te houden en niet te veel kneden.
Ik kom altijd uit op een gewicht van ca. 160 gram per hamburger, dat is een mooie maaltijd!
De foto's spreken verder voor zich en na gedane arbeid ging een pilsje er wel in....
.
In de koelkast kunnen ze nu mooi opstijven en kunnen ze snel op de Q!
Ik maak ze hier met enige regelmaat en zo ook gisteren weer een kleine serie van 8 stuks.
Dit keer ten behoeve van de voorraad van mijn Solex maatje "dreke2" die ze al eens van mij heeft geproefd nu zelf wilde leren hoe gemakkelijk het is om dit hapje zelf te bereiden.
Zie de 2 zilverruggen op de laatste foto enne....er is geen betere raad dan voorraad!
Voor 8 hamburgers is benodigd:
- 1 kilo rundergehakt
- 2 grote rode uien (snipperen)
- 2 theelepels gemalen zeezout
- 2 theelepels zwarte peper
- 2 theelepels knoflookpoeder
- 4 theelepels paprikapoeder
- 2 eetlepels worchestershire sauce
- 2 eetlepels tomatenketchup
That's all folks!
De bereiding is recht toe recht aan, waarbij het belangrijk is om het gehakt zo rul en luchtig mogelijk te houden en niet te veel kneden.
Ik kom altijd uit op een gewicht van ca. 160 gram per hamburger, dat is een mooie maaltijd!
De foto's spreken verder voor zich en na gedane arbeid ging een pilsje er wel in....

In de koelkast kunnen ze nu mooi opstijven en kunnen ze snel op de Q!