BasBQ
Beef en Steak

De n?sk?s 1.0

Ow zie net dat er nog een pagina achter hing :) Gaan we....

@Kurre, ik gebruik SketchUp van Google, is gratis, gisteren gedownload en dit er tot nu toe mee gemaakt, dus een leuk programmaatje :) De eerste versie ga ik van vuren maken. Dat ga ik beitsen en een paar keer aflakken. Wil kijken of het ontwerp helemaal naar wens is voordat ik een hardhouten versie maak.

@iBob, de hoogte van het blad is 90 cm, maar als je zelf bouwt kun je het zo hoog maken als je zelf wilt.

@Structor, tegeltje is nu 40x40 geworden. Is om hete dingen op te zetten zodat er niet meteen plekken in mijn hout zitten. Dus dan hoef ik niet te gaan zeulen met een hete bak met St.Louis Pork Steaks maar dan kan ik ze daar gewoon op zetten.
Waarom een houten blad? Gewoon omdat het goedkoop is :) Denk er nog steeds aan om misschien een zinken blad te maken. Maar dat zou ik eerst eens moeten oefenen. Heb ik nog nooit gedaan. Of een moza?ek, lijkt me ook leuk ;)
Kastje wordt gewoon te vochtig, ik heb een schuur waar al mijn spullen in staan. En een hoes doe ik ook niet, ik denk dat ik die badmuts koop die BGE heeft. Zie dat Gerard hem niet op zijn site heeft staan, maar zoiets: http://www.barbecueparadijs.nl/barbecue/bge-afdekhoes-deksel/
 
Ziet er solide uit.

klein beetje overkill, maar das beter dan te licht uitgevoerd.
Constructie lijm en schroeven en het komt NOOOOOOOIIIIITTT meer los kan ik je verzekeren
Maar dit is dubbele veiligheid en dat is het allerbeste.

Let op: die 39 cm is een maximum

Dus 38 of 37 is ook goed want dan komt het ei iets hoger boven je werkblad uit.

Maar 40 of 41 beslist niet!!! (mijn foutje in de constructie thuis)

Als je de maat van de BGE tafels zelf aanhoud, (compact of large)
Dan kun je daar super mooie hoezen voor kopen
Voor buiten stallen wel essentiel vind ik.

Enige uitdaging blijft dat mooie cirkeltje er uit frasen.
En de vuren houten materiaal keus is perfect om te oefenen.
Zo heerlijk te corrigeren en aan te passen.

Heet geen vuren trouwens, maar nieuwe steigerdelen verdund......... ;D
 
WOW, mooi hobby project zeg. hoewel het er naarmate de post vorderd wel erg profi begint uit te zien  8)
 
nice,

was zelf ook mods aan het zoeken voor de weber.. en zo'n tafel ga ik zeker ook maken, staat ook gelijk een stuk mooier in de tuin.
 
Decoupeerzaag voor het cirkeltje, moet lukken ;)

Ja, hij is zwaar uitgevoerd, Maar het eitje weegt en kost ook wat, dus liever te zwaar dan te licht. Wat de maat betreft, ik ben nooit zo van de hoezen, gaat altijd condens onder zitten waardoor je spullen langer nat blijven dan nodig is. Die badmuts van BGE beschermt de metalen delen van het ei, de rest mag gewoon vrolijk buiten staan.

Heb ook voor deze constructie gekozen omdat de steen dan echt op iets rust en niet op een paar schroeven die dan een zwak punt vormen. Ook als de steen zou breken door de warmte zit er nog hout onder.
 
iBobnl zei:
KEK tafeltje! Ik heb in gedachte (mijn dromen) ook een BGE met zo'n soortgelijke tafel op rollertjes. Is het ook op hoogte voor de langere onder ons?

moet je gaan sparen ;)
 
Heb je via Twitter al wat vragen gesteld (@RJWG), maar heb nu nog een vraag aan je: Je zegt dat de zijsteen/tegel is voor warme zaken weg te leggen en je hebt het over een maat van 40x40cm. Heb je je bedacht dat je daar net je rooster niet op kwijt kunt? Het gebeurt mij nog wel eens dat ik mijn rooster even weg pak om rookhout toe te voegen, de platesetter er tussen te zetten etc. Het is altijd een gedoe om een rooster dat heet en in gebruik is (soms met vetsliertjes) ergens te parkeren. IK zou daarom kiezen voor een maat waarbij ik ook mijn rooster zou kunnen afleggen.

Just my 2 cents...
 
Leg mijn rooster nooit op ??n van mijn tafels, nu ook niet, is ook niet iets waar ik mee ga beginnen juist vanwege het schoonmaakwerk. Zal waarschijnlijk wel een haakje komen om het rooster aan te hangen, weet nog niet waar, dat zal de praktijk uit gaan wijzen.
 
Vandaag de tegel gekocht die onder het ei komt, natuursteen 60x40x5 cm. Ze hadden niet dezelfde 40x40x3 cm op voorraad voor de bovenkant en de zaagmachine was stuk, dus ze konden er ook niet even ??n voor me inkorten. Volgende week weer even terug daarvoor.
Morgen of overmorgen het hout halen en op maat zagen, dan kan het in elkaar zetten beginnen.
 
gaaf man  :)
 
Vandaag al het hout gehaald en het frame alvast helemaal gezaagd. Morgen ga ik alles voorboren, lijmen en schroeven.
urezubed.jpg


Alles gezaagd.
nuby4y7u.jpg


Even de bovenkant neergelegd.
jepuzyhu.jpg
 
Hij gaat lekker Dennis, het ontwerp van de N?sm? 1.0* is ook klaar, morgen maar eens op naar de Hornbach.
















*) zo gaattie niet echt heten hoor. ;)
 
Hij klinkt wel lekker :)
 
goed bezig, alleen daarvoor zou je al een keramische bbq aanschaffen  :)
 
En zo te zien kloppen alle maten :D Het frame zit grotendeels in elkaar. Moet het deel waar het eitje op komt te staan nog een cm verhogen maar dat is een kwestie van vier hogere pootjes zagen en die in de plaats van de oude zetten voor we alles vastschroeven. Hij is wel oerdegelijk :D
Ik hoop dat het morgen een beetje droog blijft dan kan ik alles verder in order maken en alle gaten in het frame dichtsmeren met kneedbaar hout. Dan volgt schuren en beitsen. Voorlopig kan ik nog wel even vooruit ;)

noskos10-1-1.jpg


noskos10-1-2.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan