Beef en Steak

De lekkerste lazy spare ribs

Gemineye

Sprokkelaar
Ik hoop dat dit hier ook mag. Vandaag weer spare ribs gemaakt. Vroeger deden we dat veel met de slowcooker maar nu al een paar keer geprobeerd met de bbq. Lekker, maar toch misten we een beetje het zachte ofzo. Vandaag dus iets nieuws geprobeerd; spareribs eerst in de slowcooker, daarna pas op de bbq.

Eerst de ribs een uur of 6/7 in de slowcooker. De saus had ik nog dus recept is me niet helemaal bekend eigenlijk. Ik vries het meestal in.

fb689b60ff7c2b05dba0634edd3ea16b.jpg

Ondertussen de bbq opgewarmd tot een graad of 180/200 ofzo.

Ik haalde wat bbq saus uit de slowcooker en dik dat even in in een pannetje. Je kunt ook gewoon nieuwe bbq saus gebruiken om af te lakken.

De ribs haal je voorzichtig (ze vallen nu bijna uit elkaar!) uit de cooker en nu kunnen ze op de bbq. Even aflakken met wat bbq saus en dan nog een halfuurtje in de bbq!

08e4ca193d904acceb7056e08e912df7.jpg

9a6bd7b8a671821a40b39b4ed428ed2e.jpg

De allerlekkerste ribs zo, wat mij betreft!

Tja, met alle respect maar dit is in mijn optiek niet echt BBQ. Ik bedoel als ze al helemaal uit elkaar vielen wat is dan nog het nut van de BBQ?
Misschien volende keer eens 321 proberen want dat is bij mij nooit droog en als je van Fall of the bone houdt dan is dat prima mogelijk. En……je kunt rook toevoegen en dat is voor mij echt BBQ

Het resultaat ziet er wel lekker uit!

Ieder zijn ding! Ik vind ze zo erg lekker en het voordeel; het is erg weinig werk. Vandaar lazy; want we waren druk bezig hele dag.

Volgende keer wordt het ook weer eens de 321 methode maar als afwisseling vind ik deze ook echt top.

Als je toch wil combineren in bereiding wijze zou ik toch eerst roken in de Q en dan iets anders

Op zich moet dit kunnen toch? Hoeveel mensen kopen voorgegaarde ribben bij de slager?

Als ik zelf niet de tijd heb om bij de BBQ te blijven maar wel zin in ribben doe ik ze in alufolie in de oven met wat water op het bakpapier om te stomen. Oven springt vanzelf uit als die klaar is

Met het avondeten nog een half uurtje op de BBQ en heerlijk.

Maar goed de voorkeur heeft alles op de BBQ mits de tijd er is

Eerst roken, dan slowcooker en daarna weer in de Q? Ook een optie. Ga ik eens over nadenken.

Na het roken heeft de BBQ geen toegevoegde waarde tot het afgrillen. Die fase kan prima in een alternatieve hittebron.

Iedereen mag doen wat hij wil. Maar dit hoort hier niet echt thuis. We zijn niet het Slowcooker Genootschap 😉

Ik kon het niet laten. De Trofee.

1752516990547.jpeg

Misschien is de TS nieuw in de bbq wereld?
Maar ik denk dat ik de rest ook wel snap,het bbq'en wat de meeste hier voor ogen hebben is er zo wel af hehe.

Zelf ook weleens iets gelijkwaardig met een slowcooker gedaan maar nooit meer...niet te vergelijken met de 3-2-1 .

Terug
Bovenaan Onderaan