BasBQ
Beef en Steak

De ene procureur is de andere niet?

 
 

TraegerTinus

Gemarineerd
Berichten
1.146
Goedemorgen,

Mijn eerste keer grillen met @noskos The Greek kruiden, heb ik gedaan met dikke plakken van Procureur, sensatie alom en het rook heerlijk op de camping.

Meestal haal ik procureur bij de sligro of hanos, meestal in de aanbieding.

De 1e keer met procureur dus hemels.
Afgelopen week weer gedaan met dikke plakken van procureur, maar niet opgelet welk merk vlees en van wie die kwam (hanos of sligro)
De (smaak)beleving was dit keer veeeeel minder, ook de geur die er afkwam tijdens het grillen (zelfde bbq, zelfde kolen, zelfde hoeveelheid)

Kan er zoveel verschil zitten in het vlees dat de geur en smaak erdoor beïnvloed wordt?
Beide keren minimaal 1 dag kruiden in laten trekken, bij de 2e keer wel 2 en een halve dag zelfs.


Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

groeten, Tinus
 
Of je raakt je smaak weer kwijt door corona (dat was jij toch? :( )
Of je hebt toch iets anders gedaan, opzich verwacht ik dat de kruiden alom goed gemengd zijn, maar bij een mengsel kan het zijn dat het zout bijv bovenin is gaan liggen en daardoor meer zout uit het mengsel gekomen is bij de eerste keer gebruiken wat er voor zorgde dat de verhouding zout in de verpakking lager was na de eerste keer gebruiken.

Dat gezegd hebbende, Tja het blijft een natuurproduct.
 
Of je raakt je smaak weer kwijt door corona (dat was jij toch? :( )
Of je hebt toch iets anders gedaan, opzich verwacht ik dat de kruiden alom goed gemengd zijn, maar bij een mengsel kan het zijn dat het zout bijv bovenin is gaan liggen en daardoor meer zout uit het mengsel gekomen is bij de eerste keer gebruiken wat er voor zorgde dat de verhouding zout in de verpakking lager was na de eerste keer gebruiken.

Dat gezegd hebbende, Tja het blijft een natuurproduct.
Wel wat kwijt geweest en nog wel ietsjes, heb ik het idee, maar dat was lang voor de 1e run met de kruiden.
Mijn vrouw en ik keken elkaar direct aan na de 1e 2 happen dat het anders was.

De 1e keer met een vol zakje over het vlees gestrooid dus goed schudden heb ik toen niet gedaan.
2e keer kruiden in een leeg pulled porc potje gegooid (uiteraard eerst goed afgewassen) waardoor er wel meer geschud kon worden met de kruiden.
Het is een verklaring die zou kunnen werken, maar ik dacht zelf dat er verschil in het vlees kon zitten kwa kruiden opnemen of iets in die geest?
Hoe dan ook, mooi moment om nog eens te testen.

Bedankt voor je reactie
 
Misschien was het vlees wat minder vers, dat ruik en proef je ook snel
 
Misschien was het vlees wat minder vers, dat ruik en proef je ook snel
Donderdag uit de vriezer, dinsdag op de bbq. Tja, zou kunnen inderdaad
 
En, het ene porky is niet te vergelijken met het andere 🐷
 
Bedankt voor de reacties

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan