BasBQ
Beef en Steak

De eerste keer

 

Erki

Kooltjesharker
Berichten
120
Het lange wachten wordt beloond: vrijdag komt eindelijk mijn Kamado Joe. Vraag is nu: met welk gerecht zal ik hem inwijden? Suggesties zijn welkom.
 
Dat is denk ik afhankelijk van hoe ervaren je bent.
Met 3-2-1 ribs of beer can chicken kun je bijna niet fout gaan en het kost geen vermogen als het net ff tegenvalt.
Zorg voor een backup plan (snackbar ), maar zorg vooral dat je geniet :D

Sent from my GM1913 using Tapatalk
 
Is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Ik heb voor mezelf (nog geen kamado, wel besteld) een aantal dingen op de planning staan die ik sowieso wil proberen om mee te beginnen.

- 3-2-1 Ribs
- Moink balls
- Beer can chicken
- Pork belly burned ends

En op termijn natuurlijk veel meer. Maar ik heb het gevoel dat bovenstaande minder ervaring vereisen dan bijvoorbeeld Pulled Pork. Misschien een idee om even naar het YouTube kanaal van Noskos te gaan. Zoveel inspiratie...!

Veel plezier alvast!
 
Speklappen op zijn hollands cremeren op de BBQ :D

Ik heb nog steeds geen bericht gehad wanneer mijn KJ wordt geleverd verwacht hem ergens volgende week, maar hier is mijn todo lijst in willekeurige volgorde

- Cote de boeuf
- Maple cured bacon
- Pulled Porc
- Brisket met baked beans en cornbread
- Short ribs
- spare ribs
- Beercan Chicken

Heb verder mijn vriezer vol varkens vlees met enkele incourante delen (kleine varkens) zoals picnic en varkens pootjes waar ik iets voor moet bedenken.
 
Ik zat te denken aan beercan chicken, ik denk dat ik daar eens rustig mee ga beginnen.
 
Is zeker een rustig begin en kan je kijken hoe je de temp kan regelen.
Niet teveel open doen, dan schiet de temp omhoog en een plate setter plaatsen
 
Tja, moeilijke vraag. Wat zouden je gasten lekker vinden.
Ik zou de BCC pakken.
 
Ik ga voor de BCC. Ik heb de citrus pekel al gemaakt uit de "Noskos bijbel". Ik twijfel alleen nog even of ik hem insmeer met gochujang of een kruidenmix. Keuzes..keuzes. Zal proberen om hier het resultaat te posten.
 
Sappigste kip die ik ooit heb gegeten was de BCC ala Noskos. Vergeet hem niet te laten drogen naderhand voor het krokante velletje ;)
Eet smakelijk alvast.

Sent from my GM1913 using Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Erki
WhatsApp Image 2020-07-03 at 13.19.09.jpeg


Eindelijk..hij is er!
 
Hopelijk werken de weergoden mee..

Waarom moeten die meewerken? Zo een kamado werkt in de regen ook hoor. En er valt altijd meer regen naast je, als op je :D

Ik heb het geluk dat het dak van mijn keuken nog 1,5m doorloopt en ik een mooi afdak heb. Ik bak daar altijd, zomer en winter.
 
56c81c62a117e9e0b14e2cb97c7dfbd5.jpg

Daar gaan we...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
be7b2ffc752a1813ea8d0eaa82ad3523.jpg

Dit was genieten! De citruspekel had zijn werk goed gedaan en de gochujang was zalig! Thx Noskos voor het recept. Een aanrader!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
47ed9a921ac6a22a22149cf2aeaf6c79.jpg

De Thermoworks is trouwens goed bevallen. Op een afstand van tientallen meters doet hij het nog steeds prima! Wat mij opviel is dat de kamado ongelooflijk stabiel in temperatuur blijft (of gevalletje beginnersgeluk)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan