BasBQ
Beef en Steak

De eerste Brisket

 
 
 

Slange

Sprokkelaar
Berichten
36
Brisket



deze ge?njecteerd met runder bouillon en ingesmeerd met mosterd en een rub van Steven Raichlen



zo een nachtje in de koeling



om acht uur op de Q op 105 graden





met de kerntemperatuur van 68 graden in de folie terug in het Ei.



en dit is het resultaat na 10 uur, kerntemperatuur van 92 graden



er zat veel vocht in de folie maar toch was het vlees niet droog of taai en volgens de vrouw en kinderen erg lekker. Het is echter niet mijn ding maar de burnt ends daarentegen weer wel. Die heb ik met een bbq saus nog een uurtje in het Ei na gegaard.





Uiteindelijk iedereen tevreden want op een paar stukjes end na is alles opgegaan.
 
Dat is een mooie run geweest, gefeliciteerd met je koe.
 
Dat is een mooie run geweest. En dat stuk vlees zal zeker mals zijn. Het is een stuk van de rundernek.
Niet de puntborst, de originele brisket.
 
mooi stukje vlees hoor, gefeliciteerd met je koei  :)
 
Lekker, Ik zie een mooie rookring, wel dikke plakken, hoger dan ik ze gewend ben maar Bert had al een goede verklaring zie ik.
 
Bert zei:
Dat is een mooie run geweest. En dat stuk vlees zal zeker mals zijn. Het is een stuk van de rundernek.
Niet de puntborst, de originele brisket.
Ik ben zo blij dat Bert hier is, ik vond het een beetje vreemd uitziende brisket... Maar desondanks een mooie run en congrats met je koei!
 
Bert zei:
Dat is een mooie run geweest. En dat stuk vlees zal zeker mals zijn. Het is een stuk van de rundernek.
Niet de puntborst, de originele brisket.

:-O Oei, ik had hiervoor mijn slager gebeld en expliciet om een brisket gevraagd, die heeft volgens zeggen voor mij speciaal dit stuk op de amerikaanse wijze gesneden. Ik ben zelf geen slager dus ik ken de verschillen niet  :(
Evengoed was het een lekker stuk vlees.  :)
 
Koetje in de pocket!!  :D
 
Slange zei:
Bert zei:
Dat is een mooie run geweest. En dat stuk vlees zal zeker mals zijn. Het is een stuk van de rundernek.
Niet de puntborst, de originele brisket.

:-O Oei, ik had hiervoor mijn slager gebeld en expliciet om een brisket gevraagd, die heeft volgens zeggen voor mij speciaal dit stuk op de amerikaanse wijze gesneden. Ik ben zelf geen slager dus ik ken de verschillen niet  :(
Evengoed was het een lekker stuk vlees.  :)
Waarschijnlijk was hij in de war met America een klein dorp in het noorden van Limburg :D
 
Gefeliciteerd!
De komende week of weken ook maar eens gaan shoppen voor een brisket :)
 
Ik loei, gefeliciteerd met je koei !!!!
 
[/quote]
Waarschijnlijk was hij in de war met America een klein dorp in het noorden van Limburg :D
[/quote]
=))
 
Ziet er heerlijk uit. Proficiat met Moo.
 
Nice 1 gefeliciteerd. Deze staat ook op mijn 2do
 
Gefeliciteerd met je koetje Slange!
Toch nog even een kleine opmerking (als ik de foto tenminste goed heb bekeken) : als je hem dwars op de draad had gesneden was hij nog malser geweest  :)
 
Ook ik vond het er voor een brisket vreemd uitzien, maar het resultaat is er niet minder om hoor.
Top gedaan, want het ziet er goed uit.
Van harte met je Koetje  :)

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan