BasBQ
Beef en Steak

De Ballen....

 
 
 

Grimlord

Gemarineerd
Berichten
1.422
Had ze al vaak zien opduiken die Ballen van Frits, hier op het forum, op Facebook, op YouTube,...
Die ballen zijn echt alomtegenwoordig, ....

Was gisteren in een winkel en ze had rundsgehakt in aanbieding, dus niet lang getwijfeld en een voorraadje ingeslagen.

Thuisgekomen vroeg vrouwlief wat mijn plannen waren, waarop ik naar alle eerlijkheid antwoordde 'De Ballen van Frits´. Waarop zij me heel verbaasd aankeek en vroeg: "De wat...?"
Hierop antwoordde ik opnieuw: "De Ballen van Frits. Je zal wel zien en proeven."

Even een fotogeniek momentje van de ingrediënten:
20210618_175241.jpg


Na het fijnsnipperen van de rode ui en het mengen met rub en met het gehakt werd het tijd om de Q aan te steken en te genieten van een biertje om het weekend in te zetten.
20210618_182228.jpg

Collective Arts Brewing Origin of Darkness with Maple Syrup & Walnuts. Een olieachtige, intens zwarte imperial stout, rijpte eerst op bourbon vaten en vervolgens op esdoornsiroop vaten.

Zo had ik ook nog iets te doen, wanneer de Ballen tussen de Q lagen.
20210618_190519.jpg


Na het insmeren met barbecuesaus (Sweet Baby Ray´s -The Original)
20210618_194858.jpg

In één bal toch ff een probe gestoken om de garing op te volgen.

Intussen nog even naar binnen om een cocktailsaus in mekaar te knutselen.
20210618_183814.jpg

De Arran Barrel Reserve op 43% was de eerste vrij gewone whisky die ik in mijn kast in het vizier kreeg, voor de rest staat er vrij veel peated of cask strength in mijn whiskykast.

Het werd weer tijd om Frits´ Ballen nog wat aandacht te schenken in de vorm van nog een laagje barbecuesaus en een plakje kaas.
20210618_200940.jpg


Het deksel nog even toe om de kaas te laten smelten, volgende keer ga ik toch voor echte kaas. Vond deze net wat teveel gesmolten

20210618_201359.jpg


Het werd tijd om een broodje te monteren.
De whisky cocktailsaus was voortreffelijk en in combinatie met de Ballen van Frits en wat gebakken bacon een ware smaaksensatie tussen het toch wat te grote broodje.

20210618_201834.jpg


De grootte van Frits´ Ballen was lichtjes overschat ;)

Uiteindelijk had iedereen een mond vol Ballen Frits en iedereen heeft er van genoten.

Alweer een gerechtje kunnen schrappen van de To-Q-lijst en meteen toegevoegd aan de 'Repeat-lijst'.
 
Wat een zalig verslag zeg, echt chique drankjes heb jij erbij hoor, heerlijk!

Dat bier wil ik proeven, klinkt fantastisch!
 
Altijd lekker die ballen van Frits. En ze zien er ook goed uit.
 
Dat zijn hele mooie ballen, mag je trots op zijn. 😉
 
Je heb ze verwend met die cocktailsaus
Zien er goed uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan