BasBQ
Beef en Steak

Dammers Houtskool

 

Quaak

Sprokkelaar
Berichten
45
Even een vraagje ik maak nu gebruik van mijn 2e zak houtskool van Dammers en ik ben er tevreden over. Maar toch heb ik het idee dat de grote van de brokken houtskool normaal groter zouden moeten zijn zie foto. Ik heb de zak nu opengemaakt en ik had 5 grote brokken maar net zoals de vorige zak zie ik nu toch weer kleine stukken. Ik vind die grotere brokken juist fijn. Of klopt het dat het een mix is?

637BA98B-7FEE-458E-817E-0B708B06199E.jpeg
 
Gebruik eigenlijk altijd Dammers. Ik heb eigenlijk altijd allerlei verschillende stukken in de zak zitten
 
Mijn ervaring met de verschillende merken black wattle, zoals Dammers, is dat het altijd bestaat uit middelgrote en wat kleinere brokken met hier en daar een echt grote brok. Ik vind een mix prettig in gebruik; als je alleen maar hele grote brokken hebt dan reageert het anders, ik denk doordat de grotere brokken minder contact hebben en elkaar minder makkelijk aansteken.

Wat ik op de foto zie, ziet er normaal uit.

Als je echt alleen maar hele grote brokken zoekt, kijk dan een naar de Aziatische Eucalyptus Big Block van Flames&Flavour (houtskool.nl).

Groeten van Robert
 
Ik ben ook zeer tevreden over Dammers en idd ziet het er vrij normaal uit.
 
Bedankt voor jullie reacties, het idd zo dat een mix is met hier en daar een groot stuk. Kwaliteit is goed ik was gewoon benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Dit formaat brokken lijkt me nog prima ;)
 
Ik gebruik ook DAMMERS. Maar vind eigenlijk de samenstelling per zak erg verschillend. Zoals op de foto heb ik vaak naar soms ook 10 tot 15 cm gruis onderin. Nu weer een zak waar veel grote stukken in zitten van wel 30 cm soms. Hoeveel gruis dat moet ik nog ervaren.
 
Ik gebruik ook alleen maar Dammers houtskool. En deze mix zoals jij laat zien herken ik ook in de zakken zoals ik ze heb.

Ps: is ook een behoorlijke tijd uitverkocht geweest. Nu gelukkig weer op voorraad bij mijn internetshop.šŸ‘šŸ¼
 
Hier ook twee zakken Dammers gehad via houtskool.nl. Toen ik de eerste zak open maakte viel het me wat tegen, maar met 0.0 ervaring dacht ik het is zo. Zakkie 1 bijna op en wat anders op advies gekocht, maar ja daar stond die twee zak nog. Maak ik die open en wat een verschil. Veel mooi grote stukken tov zak 1. Lijkt haast of het wat willekeur is.
 
Misschien komt de eerste zak van onderop een pallet ;)
 
Ik heb altijd Dammers. Fijne houtksool, goede kwaliteit. Volgens mij de gulden middenweg in houtskool-land qua smaak, brandduur en gemak.
Heb ook wisselende ervaring met de grootte van de blokken. Ik vind een mix ook prettig. Baal altijd wel van te veel gruis die de luchttoevoer verpest. Dat is natuurlijk niet alleen afhankelijk van het merk, maar ook de opslag en het transport voor het bij je thuis is.
 
Ik ben een enorme fan van Grill Fanatics Quebracho. Laatst een x een uitstapje gedaan naar Dammers maar dit heeft me niet kunnen overtuigen. Deze had veel minder branduren dan het harde houtskool van de witte steeneik uit Paraquay...
 
Terug
Bovenaan Onderaan