BasBQ
Beef en Steak

Dammers houtskool

Dat is weer heel persoonlijk en ook afhankelijk hoe gevoelig je smaak is.
Black Ranch quebracho vind ik echt heeeel slecht, ja het is knoerthard maar voordat die carboleumtlucht eruit is ben je wel een aantal uren verder met stoken.
Leuk om onder een DO te gebruiken met een driepoot, maar voor BBQ nee dank je.
De Marabu van Black Ranch vind ik wel erg goed, is heel neutraal van geur/smaak alleen geen echte allrounder voor mij.
Ik had het een en ander over de BRQ gelzen en op basis daarvan een zak gekocht. Is wat lastiger aan te krijgen brand lang en goed maar er kwam inderdaad een ..... lucht vrij. Die ga ik niet overal voor gebruiken. Mijn zak dammers is bijna op en ga maar eens wat anders halen
 
Laatst bewerkt:
Ik had precies dezelfde gedachte. Heb namelijk bavette femaakt met dezelfde kolen en toen proefde ik niks. Maar heb net kip gemaakt en proef ik het wel. En in mn appeltaart proefde ik het ook. Misschien komt het omdat het hout is van de steeneik ik vind rookhout van een eik ook al vrij heftig je moet er van houden denk ik.
 
Ik snap nooit zo goed waarom mensen de black ranch Argentina naar petroleum vinden stinken, ik vind het meer naar een vochtige kelder ruiken eerlijk gezegd. Ik heb met m’n neus in de top vent gezeten maar kan geen petroleum ontdekken in de geur eerlijk gezegd.
Maar smaken verschillen sowieso natuurlijk, ik heb ook liever een wat neutralere houtskool.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan