BasBQ
Beef en Steak

Dames, heren ook

 
 

dromer1967

Pitmaster
Berichten
537
Voor ik het vergeet stel ik mezelf direct maar even voor  B-)

Ik ben Peter, woonachtig omgeving Rotterdam, en, natuurlijk, liefhebber van het kneutproces.

Na een aantal jaren te hebben aangerommeld met een bouwmarkt Q, u weet wel, besloot ik dat het toch maar eens tijd werd om het een tikje serieuzer aan te pakken. Wat meer controle over het proces, de temperatuur enz.

Een klein beetje ingelezen in de materie van aanschaf en onlangs de knoop maar doorgehakt, mede door een leuk aanbieding bij een online shop, en een Weber One Touch Premium 47cm aangeschaft. Achteraf gezien had ik misschien beter de 57cm kunnen nemen omdat die op termijn meer mogelijkheden biedt met hulpstukken, maar ik had het idee dat 47cm voor twee personen (meer mensen zullen het niet veel vaker zijn) voldoende was. En ach, de komende tijd (jaren?) kan ik hier denk ik prima mee vooruit om het kneuten wat beter onder de knie te krijgen en daarna zien we wel weer.

Gisteren was het hier eindelijk redelijk weer, en droog, en kon ik voor de eerste keer even met de Weber spelen. Begonnen met wat simpele dingen, hamburger, schouderkarbonade en saucijsjes, en al smaakte het allemaal wel goed, was ik toch wel redelijk teleurgesteld dat ik de temperatuur voor geen meter kon regelen zoals ik wilde (170-200 graden voor genoemd vleesch).

Maar dat zullen ongetwijfeld beginnersperikelen zijn (met de bouwmarkt Q heb je niet eens een thermometer dus ging het daar waarschijnlijk net zo goed fout maar zag ik het niet  :D) en op dit forum hoop ik ook veel te leren. Ik zal een apart draadje starten met mijn eerste teleurstelling zodat ik dat niet in de voorstelronde prop :)

Ook een beetje getwijfeld of ik nu lid moest worden van bbqforum of dit forum en maar besloten het hier te proberen in de hoop dat er genoeg te leren is voor beginners en hulp te vinden in het oplossen en voorkomen van fouten en problemen.


 
Ha Peter, welkom hier!
Ik ben gelijk benieuwd, was de temperatuur te hoog of te laag? Wat voor brandstof had je gebruikt?  En een 47 is prima voor 2 personen hoor, zeker als je over een tijdje wel weet hoe je eea moet regelen, kun je daar echt lekker mee uit de voeten.
 
Van harte welkom Peter!!
 
De temperatuur was in het begin direct te hoog, Dominique (250 graden terwijl ik 200 wilde). Na een tijdje ging dat wel omlaag, maar vervolgens wilde het niet warmer meer worden dan 150 graden (en dat pas na een uurtje of zo bezig te zijn geweest). Het vlees was lekker hoor. Sappig en niet zwart. Maar het had iets meer kleur mogen hebben, omdat de temperatuur eigenlijk 200 graden moest zijn (rond die koers).

Maar... ik heb net een apart draadje aangemaakt met wat meer beschrijving van het probleem. Misschien handiger om er daar verder op in te gaan :)
 
Van Harte welkom!
 
Hoi Peter, welkom bij het BBQ Genootschap
 
Welkom Peter
 
hoi Peter,
welkom bij dit edele genootschap
 
Hallo Peter, welkom hier
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan