BasBQ
Beef en Steak

Dagje Q en ontmaagding Kamado Joe

 
 

nielss055

Stoker
Berichten
464
Forummers,

Gister een lekker dagje volgeplant achter de bbq.
Vrienden en familie uitgenodigd, nodige alcohische versnaperingen ingeslagen, muziekje erbij, vuurkorf aan... je kent het wel.

Ook voor het eerst de Kamado Joe gebruikt voor spareribs.

Op het menu:
Kippenvleugels
Spareribs
Fatty

Kippenvleugels gerubt met a touch of sweet. Bedoeling was om af te lakken met de Ray?s buffalo wing saus.
Gelukkig vooraf geproeft; het leek wel aangemaakte azijn. Geen saus dus... marinade misschien? Bij de kipvleugels gegooit en een uurtje laten marineren. Uurtje indirect op 160 graden, kort afgegrild en nog een kwariertje indirect, afgelakt met Bullseye Original saus.

Spareribs van de slager, mooi bevleesd. 3-2-1 was te lang, dus gekozen voor 2-2,5-0,5 voor lekker fall of the bone ribs. Gerubt met memphis dry rub en afgelakt met bullseye whiskey saus, honing en bruine suiker.

Fatty van half om halfgehakt, gevuld met kaas en ui.

De Joe opgestookt met Black Ranch Argentina. Mooi huitskool maar het geeft een nare geur, zeker bij het aansteken. Leek zelfs alsof ik er ammonia in rook.
Volgende keer Dammers inslaan.

Tijd voor plaatjes.

d89220bd053995846b53f2e68cf07416.jpg


024cddf5f510ef51dbd486b1e7e56b82.jpg


f0523f9acd7fcec38070a11b8b427002.jpg


b7b2ee9e6524cf9382199b00a1f0a3ea.jpg


4ca5ea677e9c6c21a75212c3e7465e9d.jpg


611cbf395f9e068635deaabc42e4d2cc.jpg


f5fdff27acdcce0b1e5b5fd1fe23fc33.jpg


d23e93a5d956deb0f986874a0c65e9fe.jpg


fd2d9b7702ecde6d2e7cc61fe51c5c0f.jpg


En het toetje.. Smores skillet uit Smokey Goodness. Skillet was helaas te klein, dus een bakblik gebruikt.

bd566bac5a25de8677d76d11578e0cdb.jpg


1500786ec816f59ab58cc71b1791192f.jpg

Zijkant iets verbrand, verder prima.


Wat vonden we ervan?
Kipvleugels waren heerlijk, lekker zoet door de rub. Let wel op met de SBR wing saus. Dit is geen saus, maar marinade.

Spareribs waren echt perfect. Bij het uitpakken viel er al 1 uit elkaar. Perfect fall off the bone, heerlijk mals en sappig en perfect gekruid. Absoluut een succes.

Fatty was ook heerlijk, volgende keer wel iets meer kaas. Eerste keer met HOH gehakt, maar beviel goed. Zeker voor herhaling vatbaar.

Toetje was goed, maar niet bijzonder. Tot noch toe blijft de chocobanaan hier favoriet.


En hoe beviel de Joe?
Geweldig. Perfect op temperatuur te houden, verbruikt weinig brandstof, pefect te regelen. Gewoon een geweldig apparaat.


Al met al een geslaagde dag.
Nu genieten van de vrije avond.

Bedankt voor het kijken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Goed begin :)
 
Gefeliciteerd met je Kamado Joe! Ik denk dat dit een goede basis is voor veel lekkere dingen.
Ik ervaar ook dat de kamado zuinig omspringt met brandstof maar dat dit voornamelijk het geval is als de kamado eenmaal op temperatuur is, bij het opstarten wordt er relatief veel kolen gebruikt. Ik gebruik voor low en slow slechts 1 hot spot, wellicht moet ik er meerdere maken. Hoe doe jij dit?
 
Bij low en slow ook maar 1 hotspot. Bij meerdere hotspots moet je te ver knijpen voor de juiste tempereratuur.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Dan hou ik ook maar 1 hotspot aan, misschien een keer kijken of twee spots ook nog wil werken.
Veel happy runs gewenst !😋
 
Bij Buffalo Wings maak je eerst de wings, meestal gefrituurd. En die hussel je dan om in van die saus, een vrij zure.
Daarna serveer je ze met ranch dressing dip en selderijstengels. De saus klopt dus wel, maar hij is niet om mee te glacen oid.

Wings op die manier zijn niet mijn favoriet, te zuur

 
Wat ik wel erg lekker vind, maar ik gebruik dan of de Tabasco Buffalo wings of de gewone Frank's red Hot Sauce. (Niet de Frank's Red Hot Wings Buffalo, want die bevat al boterextract)

Je kruidt je kip met een zoutige rub, zoals standaard kipkruiden met zout.
die bereid je op de BBQ, ondertussen verwarm/smelt  je 1 deel roomboter in een pannetje en meng  daar een gelijk deel aan Buffalo wing sauce bij.
Dit doe je in een schaaltje en serveer je als dip bij je kipvleugels.

Dus die dure SBR Buffalo saus niet weggooien!
 
Ziet er prima uit, van mij mogen de ribben wat steviger zijn ;)
 
Lekker bezig geweest met je nieuwe Joe. Jij weet wel hoe je vrienden moet maken
Stuk voor stuk dingen die ik wel graag eet. Lekker hoor.
 
Mooie run gemaakt, klinkt allemaal heerlijk! Veel plezier met je KJ  B-)
 
Ziet er allemaal goed uit wat zullen je vrienden blij zijn geweest dat jij een nieuwe joe hebt gefeliciteerd daarmee en dat er nog heel veel andere lekkere dingen van af mogen komen

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan