BasBQ
Beef en Steak

Dag genootschap

Maurits van Hove

Tondelzoeker
Berichten
2
Dag genootschap, hierbij mijn intro.

Na jaren het Nederlandse BBQen oftewel direct grillen en geen deksel (er)kennen ben ik begin dit voorjaar geïntroduceerd in het echte werk.

Na wat rond neuzen op diverse sites is er een Q-familie uitbreiding geweest. De Smokey Joe staat niet meer alleen, er is een Master Touch 5750 GBS aangeschaft. Hier heb ik ondertussen heel wat mooie (en vooral lekkere) projectjes op(om)gedraaid. Of juist niet gedraaid.

Maar zoals dat van nature gaat, “we want more” kwam er meer. Lekker gaan experimenteren met (kokos)briketten en/of houtskool en rook-chunks. Een goede kernthermometer werd aangeschaft samen met diverse andere accessoires om het gemak, gerechten scala en nog betere smaken sensatie te behalen.

Ondertussen heeft het ons totzover gebracht dat we redelijk verwend raken voor wat betreft voor ons een goed en lekker stuk vlees, vis, groenten en fruit is. “Spare ribs zijn nooit hetzelfde meer” zeggen we lachend als we na 6h mogen aanschuiven.

Nu naderen weer wat donkere dagen en met nog genoeg lekkere recept-doelen op het lijstje is ben ik bang dat we voor het eerst gaan winter BBQen. Joehoe!

Misschien stiekem kijken naar een kamado of een smokey mountain of weet wat... Alles op z’n tijd.

Alvast (en nog) bedankt voor het delen van de goede recepten, ideeën, voornamelijk vele lekkere ervaringen, alle tips en tops.

Groet Maurits.
IMG_0419.jpg

IMG_0345.jpg

IMG_0118.jpg

IMG_0012.jpg



Proud owner of Webertje Smokey Joe, Weber Master Touch.
Verzonden vanaf mijn iPhone 6je met Tapatalk
 
welkom hier
en inderdaad, spareribs zijn nooit meer hetzelfde.
waarschuwing: als je deze hobby doorzet ga je dat ook krijgen met heeeel veeeel andere gerechten
 
Hoi Maurits,
welkom bij het Genootschap
 
Welkom :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan