BasBQ
Beef en Steak

Daar word je zo lekker WILD van... Zwijnenrug met eendenlever en rode wijnsaus!

Beste BBQ-Vrienden!

Vandaag maakte ik een zalig late-lunch-gerechtje met wild zwijn rugfilet, eendenlever en een sausje van rode wijn, XO-sherry en rozijntjes... rozijntjes, altijd lekker bij zwijntjes!

Van een voetbal-vriend van Thijs kreeg ik van de week dit geweldig leuke bordje voor bij de BBQ:

tWC2Zrj.jpg


Maar die vriend wist niet dat ik al een tijdje een speciale bewaker onder mijn afdakje had:

CluCmX7.jpg


Doel van vandaag was dus om een nieuw receptje voor een sausje uit te proberen om zo te zien of het wilde zwijn daar lekkerder van werd en goed paste bij de vettige eendenlever die ik erbij wilde serveren. Laat ik maar verklappen dat het fokking awesome was!

mJkl3X2.jpg


Een reductie van wijn en XO sherry (een soort vloeibare rozijntjes, echt goddelijk spul) met wat zout en suiker, runderfond... lekker in laten koken:

LKxMO4T.jpg


Monteren met een stukje roomboter:

jzKQ1Be.jpg


Ik had een mooie zwijnenrug van Hanos:

NIKyiOk.jpg


Die mocht even strak schoon gevliesd worden want daar zat nog best wat ongeregelds op:

ksJoXoQ.jpg


Daar word je knap dorstig van man!

beYX0AL.jpg


Toen gingen de broodjes er even op om lekker aan te grillen:

K0dId17.jpg


En lekker even uit laten dampen, ik doe dat bij voorkeur op rood leer, dat smaakt fantastisch:

k2koxjj.jpg


Toen mocht zwijnmans afgegrild worden en lekker garen tot een kern van 62?C:

O9Dl4sF.jpg


Ik was dolgelukkig met de cuisson na rusten:

CBE8hFf.jpg


Toen mocht ik het broodje afmaken en het geheel opdienen voor de lunch:

qDFdFRc.jpg


Man, man, wat een feest... het klopte allemaal. Zoete saus met rozijntjes, mooi sappig vlees, lekkere vette lever van eend die het geheel smeuig en zalvig hield. Crunch van de groentenchippies zelfs het groen van de sla was fijn... het was een mooi gerechtje!

En voor morgen op de toast nog een klein stukje over!

op3SwuG.jpg


MtBXZfZ.jpg


Bedankt voor het kijken!

Liefs
 
Kolere wat een feest. En dit zie ik dan na een broodje bal op de voetbal als lunch :( :( :(
Combinatie met eendenlever is mooie touch. Ga hier eens een leuk diner gerecht van maken. Foto's zijn best goed gelukt, je kan eens meedoen aan die fotowedstrijd :p :p
 
Foto-wedstrijd?  :p
 
Super lekker!!!  :D
Dat wil ik wel proeven
 
Oelala. Ziet er weer geweldig uit Sander. Lekker hoor. Succes met de foto wedstrijd. :)
 
Geweldig,  dat ziet er uit om te smullen.

Blijf twijfelen wat ik ga maken, de keuze is oneindig... En volgende week gaat de jacht op fazant en haas open

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

 
Lekker man!
Heb je nog iets met die eendelever gedaan (ja opeten, maar ik bedoel voordat hij op het broodje ging ) ?
 
Weer een mooi verhaal met dito foto's.
Zwijntje ziet er perfect uit. Mooi Gedaan.

Succes Sander
 
SilverFox zei:
Lekker man!
Heb je nog iets met die eendelever gedaan (ja opeten, maar ik bedoel voordat hij op het broodje ging ) ?

Die eendenlever wordt gebruiksklaar verkocht bij Sligro, als een worstje van romige zaligheid. Echt heerlijk!
 
Kijk, das een goeie tip!
 
Weer een feest om te lezen Sander, vermoedelijk ook een feest om te eten! Mooie plaatjes weer!

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

 
Wat een heerlijk verslag weer!
 
Zo dat ziet er fantastisch uit....

Heb denk ik ook nog wel wat lever in trapkast staan.......
 
Wat een mooi verslag Sander. En vergezeld met heerlijke foto?s. Ik ben er weer even voor gaan zitten en met plezier gelezen. Top gerecht. Dat zijn de betere lunches.

Maar die spinnenwebben rond de BBQ? Hoe is dat nou mogelijk... Gelukkig was er die gouden rakker van de Koningshoeve. Dat laat mijn Brabantse hartje sneller slaan

Succes met de fotowedstrijd
 
Mooi gerecht Sander, als ook een lustopwekkende rapportage.

Die fotowedstrijd zit wel snor.

Eerst maar eens een kleine cursus fotografie volgen. Wat een mooie en lekker inzendingen zitter er nu al tussen.
 
Hier word ik vrolijk van, heerlijke foto's. Bedankt voot het delen
 
 
 
 
 
 

Sander72

BBQ Junkie
Berichten
6.806
Gauw weer eens maken!
 
Wat een mooi broodje zeg, wow, ik wordt er bijna emotioneel van
 
Terug
Bovenaan Onderaan