paulus1972
Kooltjesharker
In m’n Wolfje (6 quart)
Gaat 1,5-2 kilo procureur in dunne plakjes gesneden. Gerubbed met rub naar keuze. Ikzelf gebruik een restje rub voor varken aangevuld met: 2 eetlepels paprika. 1 eetlepel gerookte paprika. Eetlepel zwarte peper. 2 theelepels knoflookpoeder 1 theelepel mosterdpoeder 1 theelepel chilipoeder 1 theelepel cayennepeper 1 theelepel komijn. Nachtje laten zweten in de rub.
+/- 700 gram uien ik gebruik rood en geel. 2a3 paprika’s verschillende kleuren. 150-200 gram spekplakken. Bekleed de DO met het spek. Vorm laagjes op z’n kant met het vlees , ui en paprika. En (home Made)BBQ saus naar smaak. Ongeveer 200 ml in mijn geval verdelen over het vlees. Afdekken met spekplakjes.
Omdat het voor open vuur te onbestendig was helaas in m’n Saffire. 3,5 -4 uur op 140 graden. Open vuur ? 10 onder 6 boven oid. Maar omrekentabellen zijn via Google zo te vinden.
Pullen en klaar. Wij aten het in broodjes maar doet het goed bij rijst aardappelpuree, ook met frietjes lijkt het ons wel wat. Gelukkig hebben wij de foto’s nog.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst bewerkt door een moderator: