BasBQ
Beef en Steak

Curry kip met mango-rijstsalade

 
 
 
 
 

structor

BBQ Junkie
Berichten
6.708
Mijn vrouw had voor de vakantie een leuk blad meegekregen van een vriendin (delicious). De uitgave van de maand augustus was een bbq-special en hierin stond toch wel wat inspiratie. Mijn oudste dochter was vooral in de markt voor de curry kip met mango-rijstsalade. Tja wat doe je dan als liefhebbende vader, dan steek je de bbq aan natuurlijk ;)

Hieronder de ingredi?nten:

20130811-_MG_9562.jpg


Eerst laat je de kippendijen even marineren in een badje van griekse yoghurt met curry pasta:
20130811-_MG_9568.jpg


Terwijl dit staat heb je wat snij plezier voor de boeg voor de salade.

Reepjes komkommer
20130811-_MG_9564.jpg


Reepjes mango (voor de oplettende kijker, de koriander was eerst gesneden in zit her en der een beetje over de mango).
20130811-_MG_9567.jpg


Gehakte koriander
20130811-_MG_9566.jpg


Ondertussen wat rijst koken, de ingredienten lekker door elkaar husselen. Daarna de kip even kort aan beide kanten grillen. Helaas plakte de marinade wel wat, dus kwamen de dijtjes niet mooi los  :'(
20130811-_MG_9570.jpg


(in de achtergrond licht nog een verstekeling kip filet met een zoete marinade als back-up voor mijn kleinste, ivm met eventuele hitte)

20130811-_MG_9574.jpg


Zo klaar, ready to eat. En wat vonden we er van? De rest van het gezin was niet helemaal enthousiast, het was wel licht pittig en daar is de rest van het gezin Structor niet zo van. Ikke wel en ik vond het echt lekker. Al met al een prima recept, waarvanuit voor huize Structor nog een prima recept van te maken is.
 
Goed bezig, jammer dat het gezin er niet zo blij mee was. Pittig blijft altijd wat lastig voor sommigen....
 
Leuk recept. Zeker de combinatie met mango erbij. Heel mooi.
 
Mooi gemaakt ook de currypasta zelf gemaakt?
 
Dominique zei:
Goed bezig, jammer dat het gezin er niet zo blij mee was. Pittig blijft altijd wat lastig voor sommigen....
Ik maak hem nog een keer en dan in 2 variaties een keer zoet en een keer pittig. Voor mijn jongste moet ik de mango ook verwarmen en in blokjes snijden, want grote mango is niet lekker  :eek:

riona zei:
Mooi gemaakt ook de currypasta zelf gemaakt?
Bedankt, nee de currypasta was uit een potje.
 
Nothin' wrong with a spicy curry, zeg ik altijd maar  :) . En die potjes van KohThai zijn prima. De groene is ook goed. Lekker voor kokossoep.
Ziet er prima uit gozer. Gezellige rijst, met al die gele mango sliertjes! En dat gedoe met dat alles snel te pittig is, is in mijn huis ook herkenbaar helaas. Best lastig, zeker als je met Amerikaanse rubs en sauzen loopt te experimenteren.
Ooit hoop ik nog eens op de dag dat men blij opkijkt en zegt: 'Joepie! Gevulde Jalapeno's!', maar dat zal nog wel even duren...


 
El Fumarole zei:
Ooit hoop ik nog eens op de dag dat men blij opkijkt en zegt: 'Joepie! Gevulde Jalapeno's!', maar dat zal nog wel even duren...

Haha same here! (Wat ik doe is wat honing door de monchou om het zoeter te maken voor de mietjes hier) Ik vind ze mega lekker, maar dan nog heeft Verkering  er toevallig altijd een waar nog een pitje in zit, en gaat dan huilend in een hoekje zitten.... Enfin, des te meer voor mij. Maar jammer blijft het.
 
Curry kip altijd lekker en de salade ziet er ook goed uit.Maar was hij erg gekruid de meeste mensen gooien heet of gekruid altijd door elkaar.Ik hou wel van gekruid eten.
 
Ziet er goed uit. Wat betreft pittig, hier precies hetzelfde. Naast het Qen wok ik graag, en laat daar nu ook altijd wel een vorm van pepers in moeten. Weinig kans dus, ik los het dus maar op met wat sambal.  :(
 
Hendrik Willem zei:
Curry kip altijd lekker en de salade ziet er ook goed uit.Maar was hij erg gekruid de meeste mensen gooien heet of gekruid altijd door elkaar.Ik hou wel van gekruid eten.
Gekruid, maar de saus die erbij was zat mango chutney in en dat vond de rest heet. Ik had er ook nog de wortel salade van Dominique bij en daar zaten spaanse pepertjes door, het leek ze allemaal heel lekker, maar ik kreeg de handen niet op elkaar :D
 
Nee, dat verbaasd mij dan niks, spaanse peper en verse gember, dat geeft best een kick ;)
Wel grappig, want dat vind Verkering dan weer wel lekker. Je weet toch soms ook niet hoe het werkt he?
Mango chutny heet???? Dat vind ik dan weer een soort ongelooflijk ZOET!
 
lekker hoor!
 
Emiel, dat ziet er heerlijk uit.

Zou je het recept met ons willen delen?
 
lekker hoor!
 
Ziet er prima uit Emiel, ik houd zelf ook wel van pittig en had best wel een hapje willen proeven !
 
Frits zei:
Emiel, dat ziet er heerlijk uit.

Zou je het recept met ons willen delen?
Komt goed ;)

ChrisMaes zei:
Maar mango chutney is toch niet heet?
Geen idee eigenlijk  :-[, ik ging er van uit dat het daar door kwam daar stonden pepers op de ingredi?nten. Ik heb zowel de curry pasta als de mango chutney niet los geproeft.
 
lekker hoor, ik had gister toevallig mango couscous met kip (uit de oven) dus dit vind ik ik er ook wel heerlijk uitzien. gelukkig niemand hier die nog moet trainen op pittig voer (kwestie van een degelijke algemene opvoeding toch?  :p)
 
Terug
Bovenaan Onderaan