Aan de hand van deze bereidingswijze heb ik mijn cupcake chicken gemaakt met een rub die ik hier gevonden heb..
Ingredi?nten
Ik heb er ook wat uienpoeder bij gedaan, maar achteraf vond de rub veel ste pittig. Uiteraard kan dit liggen aan de chillipoeder ?n cayennepeper, maar ik denk dat het ook ligt aan de door mij gebruikte zwarte peper.
Daarnaast kan het ook aan mijn bbq saus liggen, die is vanuit zichzelf ook al vrij pittig en die heb ik als Glaze gebruikt (1 eetlepels bbq saus daarbij 2 eetlepels ketchup om het minder heftig te maken; 50ml honing).
Kortom; ik vind het erg moeilijk om een rub te vinden die ik lekker vind; misschien de volgende keer Noskos' Funky Chicken Rub eens proberen, daar zit geen peper in... Iemand daar ervaring mee?
Hier de foto's;
Kippendijen (zonder vel gekocht) in de rub;
De saus voor in de bbq schaal;
Kippetjes in de vormpjes en in de schaal;
Na 30 minuten omgedraaid en voorzien van nog meer rub;
Weer 20 minuten verder;
Glaze erop en 30 minuten later op het bord;
Ingredi?nten
- 2 eetlepels bruine suiker
- 2 eetlepels chillipoeder
- 2 eetlepels paprika poeder
- 1 eetlepel gemalen komijn (Djintan)
- 1 eetlepel knoflook poeder
- 3 theelepels mosterd poeder
- 2 theelepels zout
- 2 theelepels zwarte peper
- ? theelepel cayenne peper
Ik heb er ook wat uienpoeder bij gedaan, maar achteraf vond de rub veel ste pittig. Uiteraard kan dit liggen aan de chillipoeder ?n cayennepeper, maar ik denk dat het ook ligt aan de door mij gebruikte zwarte peper.

Daarnaast kan het ook aan mijn bbq saus liggen, die is vanuit zichzelf ook al vrij pittig en die heb ik als Glaze gebruikt (1 eetlepels bbq saus daarbij 2 eetlepels ketchup om het minder heftig te maken; 50ml honing).
Kortom; ik vind het erg moeilijk om een rub te vinden die ik lekker vind; misschien de volgende keer Noskos' Funky Chicken Rub eens proberen, daar zit geen peper in... Iemand daar ervaring mee?
Hier de foto's;
Kippendijen (zonder vel gekocht) in de rub;

De saus voor in de bbq schaal;

Kippetjes in de vormpjes en in de schaal;

Na 30 minuten omgedraaid en voorzien van nog meer rub;

Weer 20 minuten verder;

Glaze erop en 30 minuten later op het bord;