BasBQ
Beef en Steak

Cuban style mojo pulled pork ===> Cuban sandwich

 
 

KaYDee

Kooltjesharker
Berichten
213
Aangezien mijn tokkie zich redelijk eenzaam voelt, vandaag een PP maar dan een keer anders, inspiratie en recept komen van BBQ-NL.
Toen ik dit recept een tijd geleden las kreeg ik flashbacks naar de (super) film chef, waarin ze dit gerecht ook maken voor de befaamde cuban style sandwich,
een keer wat anders als een broodje pulled pork.

gisterochtend de rub gemaakt en een procureur van 3 kg geplugd met knoflook en lekker gerubed met de EL Presidente rub (foto alleen nog geplugd en zout)

7TTBWbZl.jpg


lekker ingepakt en hop in de koelkast voor 24 uur

D7wHyVEl.jpg



Vanochtend om 7.00 BBQ klaargemaakt voor een low n slow en eenmaal op temp de procureur erop met wat appelchuncks en een blokje oak.

JneiSCjl.jpg


Na 5 uurtjes op 120 graden begonnen met moppen met de mojo mopsaus, volgens recept van NOSKOS met als toevoeging wat verse munt.

a7Hj9oQl.jpg


Wat gehaktballetjes on the side gemaakt voor de lekkere trek, en nogmaals gemopt. Hier zat hij al een tijdje in de "stall" 74 graden kern.

i0bU2e4l.jpg


Geduld wordt beloond, na 11 uur op de Webert en bij een kerntemp van 89 eraf gehaald en 1,5 uur laten rusten onder alufolie.

Vervolgens begon het heerlijke pullen van de pork

LpUOn3zl.jpg


8docaMll.jpg


Bbq weer opgestookt en alles klaargemaakt voor de Cuban sandwich, en hop met een skillet op z'n snuffert terug op de Q.

N1S907jl.jpg


Na een minuut of 10 op 220 graden krijg je dit: DE Cuban sandwich
x9s0hM0l.jpg

3eYgYBql.jpg


Wat vonden we ervan? Heerlijk!! De pulled pork is heel goed gelukt, en ik ben erg tevreden over de smaak, misschien wel lekkerder als mijn gangbare "normale" PP. Over de Cuban sandwich kan ik kort zijn, 1 van de lekkerste broodjes die ik tot nu toe op heb. De combinatie van mosterd, PP, emmenthaler, ham en de zoet zure augurken zijn hemels. Deze ga ik zeker nog veel vaker maken.
Al met al weer een leuke dag gehad achter de Q.

Bedankt voor het lezen!

 
Mooie run en een prachtig eindresultaat.

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Gaaf idee, ziet er super uit. Gefeliciteerd met je knor.
 
Ziet er heerlijk uit, is inderdaad weer eens wat anders dan de klassieke PP
 
Dat ziet er goed uit. En idd weer een leuk id om eens te doen. Die stukken knoflook proef je die goed terug in de PP?
En natuurlijk gefeliciteerd met ie knor
 
Bram zei:
Dat ziet er goed uit. En idd weer een leuk id om eens te doen. Die stukken knoflook proef je die goed terug in de PP?
En natuurlijk gefeliciteerd met ie knor

Daar had ik in mijn begin ook mijn twijfels over, al met al gaat er een hoop knoflook in. Uiteindelijk viel het me reuze mee, het scherpe van de knoflook is er vanaf en lijkt wel wat zoeter van smaak.
Volgende keer gebruik ik wel ander brood, ik had nu ciabatta. Misschien toch een keer zelf proberen te bakken...
 
Mooi gelukt. Dat broodje ziet er ook heel erg goed uit.
Gefeliciteerd met je knorretje.  :)
 
Dat ziet er lekker uit. ;)
Ligt nog wat klassieke wedstrijd p.p. in de vriezer maar als het op is is dit wel een idee. :-?
Gefeliciteerd met je knor. <:p
 
Oe, da?s lang geleden dat ik die heb gemaakt zeg. Is inderdaad een erg lekkere sandwich.
Ik gebruik de broodjes van de Turkse bakker. Dat is net een soort zacht stokbrood en dat werkt erg goed.
 
Afgelopen zomer in Florida de nodige cuban sandwiches gegeten maar deze ziet er ook wel lekker uit. In smokey goodness 1 staat ook een heel lekker recept. Lekkere foto's
 
hmmm. dat zou zo maar eens de volgende keer hier ook op tafel kunnen komen  :D
lijkt me erg lekker
 
Een smulbroodje alleen helaas voor mij geen kaas  :)
 
picosuma zei:
Een smulbroodje alleen helaas voor mij geen kaas  :)

Lijkt me overgings ook wel lekker hoor, U can dress up your sandwich how U like, pitmaster privilege!
Er zit genoeg smaak aan, al moet ik wel zeggen dat Emmenthaler wel veel smaak aan het geheel geeft.
Dank voor alle reacties!
 
Prachtig, wat een feest. Gefeliciteerd met je Knorretje
 
Oeps bijna vergeten gefeliciteerd met je stickertje

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan