BasBQ
Beef en Steak

Countryribs uitgeprobeerd

Werner L&S

Kooltjesharker
Berichten
147
Zag een aantal dagen geleden het draadje van fritz over de country ribs. Toen dacht ik meteen "laat ik het ook maar eens maken", dat zag er zo lekker uit. Vandaag de varkensnek volgens noskos bereiding gemaakt. Temperatuur heb ik iets lager aangehouden. Roostertemperatuur 130 graden en boven 150 graden. Resultaat: kerntemperatuur was al na 2 uur bereikt ipv 3 uur. Smaak was lekker maar ik vond het wel aan de droge kant. Ik kon het ook niet echt uitelkaar trekken. Ik heb iets grotere stukken dan een duim breedte aangehouden. Al met al was het wel lekker met een biertje erbij. Als bijgerecht hadden we risotto. Iemand tips voor de volgende keer?

20220410_142643.jpg


20220410_161458.jpg


20220410_161153.jpg
 
Aan de kleur zal het niet gelegen hebben. Zien er smakelijk uit. Mmm droog verrassend, misschien bevatte de varkensnek iets te weinig vet?
 
Ik heb het recept nog eens nagelezen en ik ben vergeten het vlees in te smeren met olie voordat de rub erop ging. Volgende keer ga ik ook voor een iets duurdere varkensnek. Vond vorige keer mijn tootsi pork steak ook aan de droge kant.
 
Ze zien er in ieder geval wel lekker uit!

Jammer dat ze droog waren.
 
Ik heb het recept nog eens nagelezen en ik ben vergeten het vlees in te smeren met olie voordat de rub erop ging. Volgende keer ga ik ook voor een iets duurdere varkensnek. Vond vorige keer mijn tootsi pork steak ook aan de droge kant.
Met olie insmeren is alleen om de rub vast te houden naar mijn weten🤷🏻‍♂️ Kwaliteit van het vlees kan heel veel schelen 👍🏻
 
En waar je de kernthermometer erin gestoken hebt plús waar dat stuk op de bbq ligt ;)
Je hebt altijd hetere zones en daar gaat je vlees veel harder. Tussentijds blijven meten met een Thermapen is accurater en dan kun je ook tijdig ingrijpen als er een stuk te hard gaat.
 
Het ziet er wel goed uit. Het is ook niet de bedoeling dat ze uit elkaar vallen als bij pulled pork, ze moeten eigenlijk een bite hebben als bij spareribs. De olie heeft niet het verschil gemaakt dat is meer dat de rub blijft plakken. Een volgende keer zou ik ze ietsje dunner snijden.
 
Ik heb boven en onder een probe gebruikt voor de kerntemperatuur. Die waren redelijk gelijk. De stukken met wat meer vet waren heel lekker. De smaak was sowieso erg goed. Maar het meeste leek op biefstuk die gebakken is tot 65 graden. Ondanks dat wil ik het toch nog wel een keer opnieuw proberen. Dan zal ik dunnere plakken snijden en is kijken voor een ander stuk. De zomer is gelukkig nog lang, dus voldoende sessies over om wat in te plannen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan